Arkivarie till Norra Hisingen
Göteborgs Stad , SDF Norra Hisingen / Arkivariejobb / Göteborg
2019-02-05
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Arkivarie till Norra Hisingen" (publicerad 2019-05-07) ⬅️
Visa alla arkivariejobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs Stad , SDF Norra Hisingen i Göteborg Norra Hisingen är en av Göteborgs 10 stadsdelsförvaltningar med ca 3500 medarbetare. I stadsdelen bor 49 000 invånare och området sträcker sig över en stor geografisk yta med varierad bebyggelse, landsbygd och naturområden. Vår uppgift är att erbjuda god service med hög kvalitet till invånarna och att verka för att Norra Hisingen ska vara ett attraktivt område att växa upp, utbildas, bo, arbeta och åldras i. Vi erbjuder dig ett meningsfullt och omväxlande arbete med möjlighet att utvecklas i din yrkesroll.
Publiceringsdatum2019-02-05ArbetsuppgifterArbetsuppgifterna innefattar att följa upp förvaltningens arkivhantering för en kvalitetssäkrad hantering av handlingar samt sköta löpande förvaltning av arkivet med service till förvaltningen och allmänheten.
i uppdraget som arkivarie ingår det att leda förvaltningens arbete med processorienterad arkivredovisning samt utveckla arkivredovisning och hantering i Norra Hisingen. Förvaltningen kommer också att flytta nuvarande arkiv under 2019 till ett nytt stadsdelshus.
Du kommer att leda, stödja och utveckla förvaltningens arkivnätverk med arkivredogörarna samt utveckla interna riktlinjer inom området. Du kommer även att fungera som förvaltningens expert i arkivfrågor och som kontaktperson till regionarkivet. Tillsammans med registrator kommer du att arbeta med förvaltningsbrevlåda, diariet, ärendehantering samt posthantering. Eventuellt kommer tjänsten att delas med ytterligare någon stadsdel.
Vi erbjuder dig ett meningsfullt och stimulerande uppdrag med möjlighet att göra skillnad!
KvalifikationerVi söker dig som har högskoleutbildning inom arkivkunskap. Eftersom du också kommer att arbeta med frågor rörande diarieföring etc. behöver du också ha högskoleutbildning inom offentlig förvaltning/offentlig administration eller utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
I rollen kommer du leda övergången till en utvecklad arkivhantering och vi ser det därför som meriterande om du har arbetat med eller har erfarenhet av projektledning. Det är även meriterande om du har erfarenhet av att leda och samordna nätverk. God datorvana är ett krav.
Du kommer vara ansvarig och vår specialist i arkivfrågor. Vi ser därför att du arbetar självständigt, tar egna initiativ och har ett stort driv, har ett gott ordningssinne och är serviceinriktad. Då du kommer att arbeta med projektledning är det även viktigt att du är lösningsfokuserad och att du driver dina processer ända in i mål.
Vi ser även att du har god samarbetsförmåga och att du bidrar till att skapa ett gott arbetsklimat på enheten. Du ska också ha förmåga att skapa förtroendegivande relationer eftersom du kommer att ha många både interna och externa kontakter.
Arbetspsykologiska tester kommer användas som urvalsmetod.
Välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan redan idag!
Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.
I Norra Hisingen arbetar vi för en god och hälsofrämjande arbetsmiljö och erbjuder bland annat friskvård med möjlighet till varierande aktiviteter. Rökfri arbetstid tillämpas i hela förvaltningen.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-02-19
Ange följande referens när du ansöker: A848767
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktHelena Lundberg 031-366 89 30
FöretagGöteborgs Stad , SDF Norra Hisingen
AdressGöteborgs Stad , SDF Norra Hisingen
Box 4053
42204 Hisings Backa
KontorsadressImportgatan 12a
Jobbnummer 4592644
Observera att sista ansökningsdag har passerat.