Arkivarie ref nr. 1849
Håbo Kommun / Biblioteksassistentsjobb / Håbo
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla biblioteksassistentsjobb i Håbo,
Sigtuna,
Upplands-Bro,
Knivsta,
Österåker eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Håbo Kommun i Håbo,
Upplands-Bro,
Enköping,
Uppsala,
Stockholm eller i
hela Sverige Allt fler upptäcker Håbo kommun, en ung och spännande tillväxtkommun med Bålsta som centralort. Vi är 21 000 invånare och fortsätter att växa.
Vårt centrala läge i en växande region ger oss närhet och bra kommunikationer till de större städerna. Från både Stockholm och Västerås tar du dig hit på 30 minuter.
I Håbo kommun har vi även en intern närhet som ger medarbetare stor möjlighet till påverkan och beslut. Här har du möjlighet att vara delaktig i förändrings- och utvecklingsarbetet.
Vi är ca 1 600 medarbetare som driver kommunen framåt inom våra olika verksamheter. För oss är det en självklarhet att ständigt arbeta för att vara en attraktiv arbetsgivare.
Hållbar miljö, hälsa och välbefinnande samt teknisk utveckling är några viktiga ingredienser i det arbetet.
Kommunstyrelsens förvaltning har sitt kontor beläget i kommunhuset i Bålsta centrum i nära anslutning till pendeltågsstationen med goda kommunikationer till Stockholm, Uppsala och övriga Mälardalen. Vi söker nu en arkivarie till ett strategiskt viktigt och spännande arbete inom kommunstyrelsens kansli.
På kansliet arbetar 6 st medarbetare med ärendehantering, arkiv, registratur, nämndadministration och utredningsarbete. Kansliet präglas av en stark team- och servicekänsla och arbetar tillsammans för att utveckla den administrativa processen i kommunen. Vi arbetar i ärendehanteringssystemet Ciceron och planerar för införande av ett E-arkiv.
Publiceringsdatum2017-10-23Dina arbetsuppgifterSom arkivarie arbetar du strategiskt, i tät samverkan med registrator och arkivassistent, med dokumenthanteringsfrågor och arkivering inom hela kommunen. Du kommer att ha en drivande och samordnande roll i arbetet med att införa och bygga upp E-arkivet samt i utvecklingen av kommunens när- och slutarkiv. Du kommer bland annat att bevaka strategiska dokumenthanteringsfrågor, delta i utvecklingsprojekt som sakkunnig inom området och bevaka utvecklingen i omvärlden. Du kommer att utreda bevarande och gallring av information och arbeta med regelverk för kommunens arkivering och arkivhantering. Du kommer även delta i arbetet med styrande och stödjande dokument och fungera som stöd till kommunens verksamheter via rådgivning och utbildning.
Du är med och utvecklar kommunens administrativa rutiner och arbetssätt tillsammans med övriga medarbetare på kansliet. Vi ser ständigt över våra rutiner, processer och arbetssätt och utgår ifrån att du som person gillar utvecklingsarbete och är lösningsinriktad samt förändringsbenägen. Arbetet är utåtriktat och innebär många kontakter inom hela kommunorganisationen och med kommunens förtroendevalda. Arbetsuppgifterna kan i viss mån anpassas i förhållande till din kompetens och kan komma att utvecklas över tid.
UtbildningsbakgrundAkademisk examen inom arkivvetenskap med minst 40 poäng (60 poäng enligt det nya systemet).
Kvalifikationer/Erfarenhet
Vi söker dig med:
•
god kännedom om, till området angränsande registerlagstiftning och sekretessbestämmelser,
•
vana och intresse för arbete med digitala verktyg och digital informationshantering,
•
intresse för processtyrning och processutveckling,
•
en väl utvecklad verbal och stilistisk förmåga, och
•
en god prioriteringsförmåga.
Vi ser det som meriterande om du även har:
•
kunskap och erfarenhet av processbaserad arkivredovisning,
•
tidigare erfarenhet av E-arkiv och digitalt bevarande,
•
erfarenhet av projektarbete,
•
studier i systemvetenskap,
•
några års arbetslivserfarenhet med erfarenhet av liknande tjänst i kommun eller annan offentlig verksamhet.
Som person har du god samarbetsförmåga, du är flexibel och tycker om att ge service. Du är strukturerad, kvalitetsmedveten och självgående. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vi erbjuder!
Du får ett spännande och utvecklande arbete i en organisation där vi värdesätter gott samarbete, förmågan att ta egna initiativ och goda resultat. Håbo kommun strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare och erbjuder friskvårdsbidrag, friskvårdstimme, generös flextid och möjlighet att nyttja fina förmånserbjudanden mot brutto- eller nettolöneavdrag.
TillträdeSnarast efter överenskommelse.
Sysselsättningsgrad
Heltid, 40/40.
ErsättningIndividuell lönesättning tillämpas.
Sista ansökningsdag
2017-11-12
Vi undanber oss samtal från rekryterings- och platsannonsleverantörer.
Håbo kommun vill ta tillvara de kvaliteter som jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-11-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJonas Eliasson, Kanslichef
jonas.eliasson@habo.se 0171 - 525 58
FöretagHåbo kommun
AdressHåbo kommun
Centrumleden 1
73632 Bålsta
KontorsadressCentrumleden 1
Jobbnummer 3763277
Observera att sista ansökningsdag har passerat.