Arkivarie

Grums kommun, Administrativa funktionen / Bibliotekariejobb / Grums
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla bibliotekariejobb i Grums, Karlstad, Säffle, Hammarö, Kil eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Grums kommun, Administrativa funktionen i Grums

Grums kommun är en del av Karlstadsregionen och ligger vid Vänerns strand, 20 minuters bilfärd från Karlstad. Hos oss får du alla de fördelar som finns av att arbeta i en liten kommun. Här har vi jobb som märks. Tillsammans gör vi skillnad varje dag, alla på olika sätt men alltid med kommunens invånare i fokus. Genom att följa vår värdegrund skapar vi en välkomnande kommun där det råder engagemang, delaktighet, professionalism och arbetsglädje.

Administrativa funktionen är en central funktion i kommunen och är den samordnande länken mellan politik, förvaltning och allmänhet. Funktionen ansvarar för informationshantering, arkiv och kommunikation samt är ett strategiskt stöd i frågor kopplade till bland annat hållbar utveckling, informationssäkerhet och digitalisering. Nu söker vi dig som är en kunnig och driven arkivarie. Dina närmaste kollegor är registrator, tre utredare och kommunikationsansvarig. Funktionen leds av en administrativ chef.

Hos oss gör du skillnad!

Publiceringsdatum
2023-09-20

Arbetsuppgifter
Vi erbjuder ett spännande arbete som kombinerar modern informationshantering med traditionella arkivuppdrag! Hos oss får du möjligheten att arbeta med arkivvårdande insatser i analoga arkiv samtidigt som du driver utvecklingen av kommunens digitala informationshantering framåt. Du kommer att vara en nyckelperson i att skapa förutsättningar för ett framtida e-arkiv.

Som arkivarie ansvarar du för att förvalta, vårda och tillgängliggöra kommunens centralarkiv samt för den strategiska utvecklingen av arkiv- och informationshantering i organisationen.

Du är sakkunnig inom arkiv- och informationshantering och arbetar med att ta fram och förvalta styrdokument inom området, såsom informationshanteringsplaner, klassificeringsstruktur, arkivbeskrivningar och arkivförteckningar.

Du utför tillsyn av kommunens arkiv- och informationshantering och erbjuder stöd, rådgivning och utbildning i arkivfrågor för kommunens verksamheter.

Du arbetar också med sedvanliga arkivarieuppgifter såsom ordnings- och förteckningsarbete, gallringsutredningar samt att göra sekretessbedömningar och lämna ut allmänna handlingar.

Du har som arkivarie även en självklar roll när vi tillsammans på funktionen arbetar med utveckling och kvalitetssäkring av informationshantering, ärendeprocesser och administrativa rutiner.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har arkivarieutbildning eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.

Du har god kännedom om de lagar och regler som styr handlingsoffentlighet och arkivverksamhet inom offentlig förvaltning. Du har erfarenhet av motsvarande arbetsuppgifter från offentlig sektor som till exempel arbete med informationshanteringsplaner och ordnings- och förteckningsarbete. Meriterande är erfarenhet av processbaserad arkivredovisning, processkartläggning, digitalisering och e-arkiv.

Vi ser att du är en flexibel och ansvarstagande person som värnar om det goda arbetsklimatet. Självklart delar du vår värdegrund om att vara professionell, välkomnande, engagerad och delaktig!

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Urvalsprocessen sker löpande under ansökningstiden, så vänta inte med att skicka in din ansökan.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via post eller mejl.

I Grums kommun vill vi ha en mångfald i arbetslivet och ta tillvara på de kvaliteter som en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför vår verksamhet.

Varmt välkommen med din ansökan!

Genom att skicka in din ansökan godkänner du att dina personuppgifter används i enlighet med gällande dataskyddslagstiftning för att Grums kommun ska kunna tillhandahålla det stöd och den service kommunen ansvarar för. Läs mer på grums.se/personuppgifter.

Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-10-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C156204".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Grums kommun (org.nr 212000-1827), https://www.grums.se/naringslivjobb/arbete/saardetattjobbahososs.4957.html

Arbetsplats
Grums kommun, Administrativa funktionen

Kontakt
Administrativ chef
Lina Bryske Morin
lina.bryske-morin@grums.se
0555-421 19

Jobbnummer
8127403

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Grums kommun, Administrativa funktionen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Grums kommun, Administrativa funktionen: