Arkivarie
Folkhälsomyndigheten / Arkivariejobb / Ospecificerad arbetsort
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla arkivariejobb i Ospecificerad arbetsort eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Folkhälsomyndigheten i Ospecificerad arbetsort Folkhälsomyndigheten är en nationell kunskapsmyndighet som arbetar för bättre folkhälsa. Det gör myndigheten genom att utveckla och stödja samhällets arbete med att främja hälsa, förebygga ohälsa och skydda mot hälsohot. Vår vision är en folkhälsa som stärker samhällets utveckling.
Vi erbjuder attraktiva villkor och spännande arbetsuppgifter tillsammans med engagerade och kunniga kollegor. Myndigheten har omkring 490 anställda och har sin verksamhet i Solna och Östersund.
Arkivarie
Enheten för arkiv och registratur består av sju medarbetare, fem i Solna och två i Östersund. Enheten ansvarar för myndighetens arkiv och registraturverksamhet. På enheten finns både registratorer och arkivarier som arbetar tätt ihop även om våra huvudsakliga ansvars- och arbetsuppgifter skiljer sig en del åt. Målet är att underlätta för våra medarbetare att uppfylla kraven med registrering, arkivering och hanteringen av allmänna handlingar.
Publiceringsdatum2017-02-03ArbetsuppgifterSom arkivarie kommer dina arbetsuppgifter bl a bestå av följande:
• ordna, förteckna och gallra arkivhandlingar
• göra sekretessbedömningar och gallringsutredningar
• utveckla arkivredovisning med klassificeringsstruktur, inklusive processkartläggningar
• ta fram och vidareutveckla interna rutiner och riktlinjer inom dokument- ärende- och informationshantering för såväl analoga och elektroniska handlingar
• delta i projekt och utvecklingsarbete med kunskaper om regelverket kring elektronisk arkivering
• ge råd och stöd till medarbetare
• delta i utbildningsinsatser till interna medarbetare
• vara kontaktperson och handlägga ärenden gentemot Riksarkivet
• i viss mån arbete i registratur med diarieföring
• samt övrigt förekommande arbetsuppgifter.
Din kompetens
Krav för anställning
Vi söker dig som har en akademisk examen i arkivvetenskap, informationsförvaltning, informationsvetenskap eller annan relevant utbildning. Du har några års erfarenhet inom yrkesområdet och har erfarenhet av praktiskt arbete i arkivredovisningssystem. Flytande svenska i tal och skrift är ett krav.
Meriterande
Det är meriterande om du har en utbildning i systemvetenskap och praktisk erfarenhet av liknande arbetsuppgifter på statlig myndighet. Vidare är det meriterande med erfarenhet av planering och arkivering av elektroniska handlingar och system. Om du har praktisk erfarenhet av att arbeta i ärendehanteringssystem är det en merit. Därutöver är det meriterande om du har varit systemadministratör för arkiv- eller ärendehanteringssystem.
Personliga förmågor
Vi söker dig som är analytisk, strukturerad, självgående samt har en god samarbetsförmåga. Andra personliga förmågor som kan vara viktiga är exempelvis förmåga till helhetssyn, initiativtagande och ansvarstagande.
Om anställningen
Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning.
Omfattning: Heltid
Placeringsort: Solna eller Östersund
Tillträde: Snarast enligt överenskommelse
Övriga upplysningar
Vill du veta mer om anställningen är du välkommen att kontakta enhetschef Abir Lindberg på telefonnummer 010- 205 27 06 eller arkivarie Annika Nilsson på telefonnummer 010-205 20 51.
Fackliga företrädare är för SACO Ulrika Owen, telefon 010-205 28 83, och för ST Anita Ekner, telefon 010-205 24 50.
Vi undanber oss erbjudanden om hjälp med annonsering och rekrytering.
Så ansöker duAnsök senast 20:e februari via myndighetens hemsida
Arbetsgivarens diarienummer: 00328-2017-2.1.1
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-02-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFolkhälsomyndigheten
AdressFolkhälsomyndigheten
Nobels väg 18
17182 Solna
KontorsadressNobels väg 18
Jobbnummer 3300474
Observera att sista ansökningsdag har passerat.