Arkivarie

Bolagsverket, Verksamhetsstödsavdelningen / Biblioteksassistentsjobb / Sundsvall
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla biblioteksassistentsjobb i Sundsvall, Timrå, Mark, Härnösand, Nordanstig eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bolagsverket, Verksamhetsstödsavdelningen i Sundsvall

Bolagsverket granskar, registrerar och informerar för ett enkelt företagande och ett rättssäkert näringsliv. Vi finns i Sundsvall och är cirka 500 anställda. Våra värdeord, kompetens, engagemang och kundnytta, vägleder oss i vårt arbete. Vi strävar efter att vår arbetsplats ska spegla mångfalden i samhället. Hos oss får du möjlighet att utvecklas i en god arbetsmiljö som kännetecknas av respekt för allas lika värde.

Publiceringsdatum
2015-08-24

Arbetsuppgifter
Är du arkivarie och genuint intresserad av arkivfrågor och av digitala arkivlösningar? Trivs du att arbeta med utvecklings- och förbättringsarbete och ser gärna lösningar och vägar framåt? Bolagsverkets elektroniska arbetssätt ställer krav på en effektiv och säker informations- och arkivhantering, vill du vara med och skapa förutsättningarna för detta är det här jobbet för dig!

Vi söker dig som är intresserad av modern arkivbildning och som vill vara med och utveckla Bolagsverkets arkivfunktion. Dina arbetsuppgifter kommer innebära att du medverkar vid kravställning på nya system, ingår i olika projektgrupper där arkivfrågor behöver belysas samt informerar andra om att arbeta i elektroniska processer. Du är ansvarig för att kvalitetssäkra sökvägar och rutiner för arkivet och förväntas delta i det strategiska arbetet för att planera vidareutvecklingen av Bolagsverkets digitala arkiv på lång sikt.

Kvalifikationer
Du har en akademisk utbildning med minst 40 hp inom arkiv- och informationsvetenskap och erfarenhet från arbete med digital arkivering. Du har goda IT-kunskaper, gärna dokumenterade genom systemvetenskapliga studier på högskolenivå alternativt har förvärvat liknande kunskaper på annat sätt. Goda kunskaper om de regler som styr hanteringen av allmänna handlingar är en förutsättning för tjänsten. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet från arbete med ärende- och dokumenthanteringssystem. Det är även meriterande om du har erfarenhet av kommunal eller statlig verksamhet.

Utöver utbildning och erfarenhet kommer vi att lägga stor vikt vid personlig lämplighet och eftersom du kommer att ha mycket kontakt med andra människor krävs det att du är utåtriktad och har god samarbetsförmåga. Du kommer att driva frågor inom verksamhetsområdet på egen hand, vilket förutsätter att du är initiativrik och duktig på att styra ditt eget arbete. För tjänsten krävs också att du har lätt för att uttrycka dig både i tal och skrift samt är en strukturerad och noggrann person.

ÖVRIGT
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-09-20
Ange följande referens när du ansöker: 22/15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Mattias Lundström, Enhetschef 060-18 44 71
Karima Rouass, HR-utvecklare Bolagsverket 060-18 44 78 karima.rouass@bolagsverket.se

Facklig kontakt
Fackliga representanter för SACO, SEKO och ST 0771-670 670

Företag
Bolagsverket, Verksamhetsstödsavdelningen

Adress
Bolagsverket, Verksamhetsstödsavdelningen
Stuvarvägen 21
85181 Sundsvall

Kontorsadress
Stuvarvägen 21 85181 Sundsvall

Jobbnummer
2439682

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bolagsverket, Verksamhetsstödsavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bolagsverket, Verksamhetsstödsavdelningen: