Arkivarie
Länsstyrelsen Gävleborg, Administrativa enheten / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Gävle,
Älvkarleby,
Sandviken,
Ockelbo,
Ovanåker eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Länsstyrelsen Gävleborg, Administrativa enheten i Gävle Länsstyrelsen ser till att riksdagens och regeringens beslut genomförs, samordnar länets intressen och för fram invånarnas behov för en bra utveckling när det gäller t.ex. arbete, service och miljö. Vi är en kunskapsorganisation med totalt ca 200 anställda. Majoriteten av de anställda har Gävle som placeringsort.
Länsstyrelsen strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.
Publiceringsdatum2013-03-08ArbetsuppgifterLänsstyrelsen har som mål att utveckla en komplett, digital och ensad ärendekedja med en sammanhållen process kring utveckling av e-förvaltning, e-tjänster och elektronisk dokumenthantering, digital långtidslagring samt e-arkivlösning.
Länsstyrelsen har en central funktion för diarium och arkiv. Funktionen eftersträvar god service, hög kvalité och utveckling av ärendehanteringen på myndigheten. Organisatoriskt tillhör funktionen Avdelningen för verksamhetsstöd.
Du kommer att ingå i en arbetsgrupp som diarieför, expedierar och arkiverar handlingar, sköter postöppning samt ger service både till allmänheten och internt.
I tjänsten som arkivarie ingår utöver att avställa, ordna och förteckna arkiv att utföra gallringsutredningar, ansvara för arkivbeskrivningen, rutinbeskrivningar och föreskrifter. Du ska vidare ge råd/information och utbildning till Länsstyrelsens personal samt samordna Länsstyrelsens arbete med arkivfrågor.
KvalifikationerDu ska
• ha examen från högskola med inriktning inom arkiv- och informationsvetenskap eller annan utbildning/erfarenhet som bedöms likvärdig
• ha bred kunskap om arkivfrågor
• ha kunskap om såväl gamla som nya sätt att redovisa arkiv.
Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet. Du ska därför vara:
• Självgående, energisk, serviceinriktad och ha lätt för att samarbeta
• tydlig, strukturerad och en god pedagog.
Du bör ha några års erfarenhet av arkivarbete och/eller kvalificerat administrativt arbete. Meriterande är:
• Att ha arbetat inom offentlig förvaltning
• kunskap och intresse för digital hantering av handlingar
• erfarenhet av Klara arkivinformationssystem och Platina ärende- och dokumenthanteringssystem.
Arbetstider och omfattningHeltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Det kan bli aktuellt med provanställning.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-04-01
Inför rekryteringsarbetet har Länsstyrelsen tagit ställning till rekryteringskanaler och gjort vårt medieval. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare och rekryteringssajter.
Ange följande referens när du ansöker: 112-1877-13
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJan Höglund, Enhetschef 026-17 11 08
Facklig kontaktGunilla Malm TCO-ST, TCO-ST 026-17 12 11
Ann-Charlotte Nyman, SACO/S 026-17 10 85
FöretagLänsstyrelsen Gävleborg, Administrativa enheten
AdressLänsstyrelsen Gävleborg, Administrativa enheten
80170 Gävle
Jobbnummer 1489038
Observera att sista ansökningsdag har passerat.