Arbetsmarknadskonsulent till Integration och arbetsmarknadscentr
Fagersta kommun / Personaltjänstemannajobb / Fagersta
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla personaltjänstemannajobb i Fagersta,
Norberg,
Skinnskatteberg,
Smedjebacken,
Avesta eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Fagersta kommun i Fagersta Fagersta ligger i norra Västmanland. Kommunen har en god utveckling och ekonomi, bland annat tack vare en omfattande samverkan med närliggande kommuner. Det geografiska läget är mycket bra med närhet till ett stort befolkningsområde. I kommunen är vi idag cirka 13 300 invånare.
Välkommen till ett meningsfullt arbete och en arbetsplats där vi samarbetar för dem vi är till för utifrån kommunens gemensamma värdegrund; samarbete, trygghet, ansvar, respekt - STAR.
Hos oss har du möjlighet till bland annat friskvårdsbidrag och frikort till simhall, gym och utomhusbad.
Om arbetsplatsen - det här är vi!
Fagersta kommun söker nu en vikarierande nyckelspelare till Integrations och Arbetsmarkandscentrum.
Du kommer att få arbeta med individer som står långt ifrån arbetsmarknaden och som har stort individuellt behov av vägledning i samhället. Vi söker dig med ett stort intresse för människor som lever i en förändringsprocess och som ser möjligheter hos varje individ och vara deras vägledning framåt!
Ditt uppdrag
Uppdraget innebär att självständigt planera och driva det dagliga arbetet. Arbetet innebär att vägleda och stötta individer som står långt ifrån arbetsmarknaden i sin väg framåt. Arbetet innebär att sätta upp individuella mål med varje individ. Gruppaktiviteter kan förekomma som innebär att leda grupper om 15-25 personer, även digitalt via lämpliga medier så som Zoom, Skype eller TEAMS.
Dina kvalifikationer och meriter
För tjänsten krävs gymnasieutbildning eller motsvarande som av arbetsgivaren anses vara likvärdigt. Talar du fler språk än svenska och engelska så är det ett stort plus.
B-körkort krävs
Erfarenhet av liknande arbete sedan tidigare är av stor vikt för tjänsten, gärna av olika branscher men där människor varit i fokus och som går igenom en förändringsprocess.
För tjänsten krävs att du känner till hur myndigheter fungerar i Sverige samt om du i en tidigare roll haft en kontinuerlig och mycket god kontakt med dessa. Känna till processer som framförallt berör Migrationsverket, Skatteverket och liknande myndigheter. Ha en bred och god allmänbildning om den närmaste omvärlden.
Du behöver inneha teoretisk kunskap kring hur arbetsmarknaden fungerar, hur man producerar ett cv och personligt brev.
Erfarenhet från skolan, folkhögskola, högskola, SiS , eller annan utbildningsform som ses som likvärdigt är mycket meriterande. Har du dessutom jobbat med Studiestartsstöd är även detta mycket meriterande.
Vidare ser vi det som en självklarhet att du är van vid att arbeta digitalt och behärskar Officepaketet utan problem.
Vi söker följande personliga egenskaper hos dig:
Initiativtagande, stabil, empatisk förmåga, serviceinriktad och tydlig
Publiceringsdatum2022-01-14Övrig informationIntervjuer sker fortlöpande därför kan platsen komma att tillsättas under ansökningstiden. Detta är ett vikariat. -Välkommen med din ansökan!
Vi eftersträvar en god åldersspridning och ser positivt på sökande ur alla åldrar. Vi strävar även efter att vara en arbetsplats som speglar samhällets mångfald.
Vi har gjort våra val av annonskanaler och vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Visstidsanställning till 2022-07-30
ErsättningMånadsavlönad
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-01-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFagersta kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/4".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Fagersta kommun (org.nr 212000-2106)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats KLF, Välfärd och service, Arbetsmarknad och Integration
Kontakt Henrik Nystöm
0223-44059 Jobbnummer 6247421
Observera att sista ansökningsdag har passerat.