Arbetsledare till Ung fritid och mötesplatser
Eskilstuna kommun, Kultur- och fritidsförvaltningen / Administratörsjobb / Eskilstuna
2018-01-22
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Arbetsledare till Ung fritid och mötesplatser" (publicerad 2022-02-11) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Eskilstuna,
Kungsör,
Västerås,
Strängnäs,
Hallstahammar eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Eskilstuna kommun, Kultur- och fritidsförvaltningen i Eskilstuna Kultur- och fritidsverksamheten i Eskilstuna är bred och mångsidig. Det övergripande målet är att det ska finnas möjligheter för alla till eget skapande, att uttrycka sig i olika former och att ta del av professionellt skapad kultur samt ha likvärdiga möjligheter att utöva idrott, organiserat eller på egen hand. Här erbjuds kultur, berikande fritid, bildning och upplevelser. Här finns också ansvaret att samla, vårda och visa kulturarvet.
Ung fritid och mötesplatser verkar för att skapa en meningsfull fritid och goda livsvillkor för Eskilstunas ungdomar, både kvinnor-flickor och män-pojkar, genom att erbjuda verksamhet som stimulerar till rörelse, bildning, skapande, upplevelser och möten. Demokrati, jämställdhet och integration ska genomsyra all vår verksamhet. Till Ung Fritid hör Verkstan, Balsta musikslott, de tre mötesplatserna och kommunens åtta fritidsgårdar. På våra fritidsgårdar välkomnar vi besökare mellan 13 och 20 år och på mötesplatserna är alla välkomna oavsett ålder. Vi erbjuder fritidsaktiviteter som vi arrangerar själva eller i samarbete med besökare, föreningar och studieförbund. Ung Fritid och mötesplatser samarbetar även med andra aktörer för att öka tryggheten i Eskilstuna.
Ung fritid och mötesplatser vill sänka trösklar, vattna det goda samt vara lättillgängliga för alla.
Publiceringsdatum2018-01-22ArbetsuppgifterOm du är en trygg och stabil person som brinner för det goda ledarskapet och tar dig an rollen som arbetsgivarrepresentant på ett professionellt sätt, kan det här arbetet vara något för dig!
I rollen ingår att arbetsleda, coacha och vägleda dina medarbetare i det dagliga arbetet. Du sköter planeringen av verksamheten och bemanningen med schemaläggning och semesterplanering. I din grupp av medarbetare ingår både fast personal och timanställd personal och de arbetar som fritidsledare och utvecklare. Du deltar i olika utvecklingsprojekt med olika samverkanspartners men även med andra delar av organisationen inom förvaltningen och kommunen. Samarbete sker med andra arbetsledare inom enheten men också med enhetschefen som har det yttersta personalansvaret.
Viss beredskap/jour var fjärde/femte helg ingår i tjänsten.
KvalifikationerDu har högskoleutbildning minst två år eller annan utbildning som vi bedömer som likvärdig och du har någon form av ledarutbildning. Du har erfarenhet av att leda vuxna, både individuellt och i grupp och vi ser gärna att du har aktuell erfarenhet av arbete med öppen ungdomsverksamhet på fritidsgård. Det är starkt meriterande med erfarenhet av samverkan med studieförbund, föreningar samt skola, polis och socialtjänst.
Vi ser gärna att du har erfarenhet av att möta människor med olika bakgrund och behov och du är van att arbeta i samverkan med andra aktörer inom området.
Då dokumentation är viktigt i arbetet är det ett krav att du kan uttrycka dig väl både i tal och skrift och vi förutsätter att du har grundläggande datakunskaper i Officepaketet. Du behöver ha B-körkort då tjänsten kräver att du kan ta dig till fritidsgårdar och mötesplatser.
Dina personliga egenskaper är viktiga och kan vara avgörande då vi kommer att lägga stor vikt vid dem. För att trivas i rollen behöver du vara mogen och trygg i dig själv, ha en positiv människosyn och arbeta lösningsfokuserat. Du är engagerad och trivs där du får vara delaktig både i personalens och i verksamhetens utveckling. Vidare är du ansvarstagande och professionell i ditt förhållningssätt och flexibel i samarbetet såväl internt som externt.
För rätt person är det här ett mycket givande och utvecklande arbete med möjlighet att vara delaktig i verksamhetens utveckling. Vi ser fram emot att ta del av din ansökan!
För tjänsten krävs belastningsregisterutdrag.
ÖVRIGT
Eskilstuna kommunkoncern är Sörmlands största arbetsgivare. Vi har helhetssyn i vårt samhällsuppdrag och vi gör skillnad varje dag genom att fokusera på goda hållbara möten med invånare, brukare och kunder.
I Eskilstuna finns driv och framåtanda. Vi har under många år bedrivit ett målmedvetet och brett jämställdhetsarbete och är stolta över att ha tilldelats Svenska jämställdhetspriset. Vi är också en av Sveriges miljöbästa kommuner som tänker hållbart i alla led, vi välkomnar olikheter och har modet att gå vår egen väg. Alla 9 000 medarbetare och ledare utvecklas i Modigt medarbetarskap/ledarskap och Modiga idéer.
Nu söker vi dig som vill vara med och utveckla Eskilstuna till en ännu bättre stad att bo, leva och verka i. Välkommen att göra skillnad!
Vi ber dig söka tjänsten via länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den ligger till grund för vårt urval. Om du lämnar in ansökan på annat sätt är det viktigt att du anger annonsens referensnummer.
För att möta morgondagens utmaningar vill Eskilstuna kommunkoncern ha mångfald och välkomnar medarbetare med olika bakgrund. Vi arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla.
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-02-11
Ange följande referens när du ansöker: 4247
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMaria Walde 016-710 98 72
FöretagEskilstuna kommun, Kultur- och fritidsförvaltningen
AdressEskilstuna kommun, Kultur- och fritidsförvaltningen
Alva Myrdals gata 3D
63186 Eskilstuna
KontorsadressKriebsensgatan 4 63186 Eskilstuna
Jobbnummer 3917855
Observera att sista ansökningsdag har passerat.