Arbetsledare distributionsavdelning

Adaptus Bemanning AB / Försäljningsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla försäljningsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adaptus Bemanning AB i Stockholm, Lidingö, Sundbyberg, Huddinge, Järfälla eller i hela Sverige

Adaptus Bemanning AB

Om ADAPTUS
ADAPTUS Bemanning har sedan starten 2003 haft som målsättning att vara det självklara valet för företag som vill bemanna och rekrytera inom distribution, logistik och produktion. I en bransch där många bemanningsföretag arbetar brett har vi uppnått vårt mål genom att vara nischade, ha detaljerad branschkunskap och ha höga krav på kvalitet, leveranssäkerhet och kundservice. Vi kan det vi gör och kombinerar det stora företagets leveranssäkerhet med det lilla företagets personliga bemötande. ADAPTUS Bemanning AB är ett auktoriserat bemanningsföretag.

Vår Kund
Vår kund är en av Nordeuropas ledande distributörer inom elektronik och distribuerar drygt 130 000 artiklar från mer än 700 leverantörer från hela världen. Kunden är verksam med egna organisationer i Sverige, Norge, Finland, Danmark, Polen, Estland, Lettland, Litauen och Ukraina. I koncernen arbetar ca 325 personer.

Publiceringsdatum
2013-11-26

Arbetsuppgifter
Vi söker en erfaren arbetsledare som kommer att ha huvudansvaret för det administrativa på distributionsavdelningen. Dig vi söker är en god kommunikativ ledare som har stor insyn i de olika processerna som finns på en distributionsavdelning. Du kommer även ingå i distributions styrgrupp.

Ansvaret är att arbeta med våra nyckeltal (KPI) och vårt kvalitetsarbete, utveckla och coacha våra koordinatorer samt ansvara för den dagliga planeringen för distribution. Arbetet innebär också personalrelaterade arbetsuppgifter såsom rehabutredningar och utvecklingssamtal med våra medarbetare. Tjänsten kommer också innebära operativa frågor, ställa prognoser och vara delaktig i olika projekt. Arbetsfördelningen är 65% administrativt och 35% med operativa frågor.

• Arbeta med nyckeltal
• Coacha processkoordinatorerna
• Ansvara för den dagliga planeringen för distribution
• Bemanningsansvarig året runt
• Medverka i olika projekt
• Personalansvar för 70 medarbetare
• Möten och uppföljning av medarbetare

Arbetstider
Arbetstid 07:00-15:30

Kvalifikationer
• Erfarenhet av en arbetsledande position
• Eftergymnasial utbildning
• Erfarenhet av affärssystemet SAP R3
• Goda svenska och engelska kunskaper i både tal och skrift.
• Goda administrativa kunskaper
• Lätt att prioritera
• Intresse för processer
• Relationsorienterad

Tillsättning
Tillsättning omgående enligt övk med kundföretaget.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-12-23
Ange följande referens när du ansöker: 701
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Katarina Nevenius 0701678514 katarina@bemanning.se

Företag
ADAPTUS Bemanning AB

Adress
ADAPTUS Bemanning AB
Arenavägen 47, 6 tr
12177 JOHANNESHOV

Jobbnummer
1712059

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adaptus Bemanning AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adaptus Bemanning AB: