Arabisktalande handledare Meritportföljen Kristinehamn
Personalstrategerna AB / Personaltjänstemannajobb / Kristinehamn
2014-10-16
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Arabisktalande handledare Meritportföljen Kristinehamn" (publicerad 2015-02-03) ⬅️
Visa alla personaltjänstemannajobb i Kristinehamn,
Storfors,
Nacka,
Degerfors,
Karlskoga eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Personalstrategerna AB i Kristinehamn,
Nacka,
Karlskoga,
Karlstad,
Hallsberg eller i
hela Sverige Personalstrategerna är ett auktoriserat företag genom Almega, vi finns i hela Sverige med ca 50 kontor och över 170 anställda.
Vi erbjuder jobbmatchning och utbildning för nyanlända, utredningsplatser, etableringslots, bemanning, rekrytering och starta eget utbildning och bedömning av affärsplaner. Årligen utvecklar vi ca 11 000 personer som identifierar sina styrkor och ser sina möjligheter. Hos oss finns många kompetenser samlade!
Till vårt kontor i Kristinehamn söker vi omgående nu en arabisktalande handledare till tjänsten Meritportföljen.
Tjänstens innehåll i huvudsak
Du kommer att möta utrikesfödda personer som har utbildning från sitt hemland. Ditt uppdrag är att identifiera och verifiera yrkesklassificeringar, genom kartläggning, kompetensbedömning och yrkesprövning. Genom att lyfta fram personlig a egenskaper bidrar du till personens framgång på arbetsmarknaden. Aktiva kontakter med arbetsgivare i närområdet är det största fokusområdet i tjänsten. Målet är att sammanställa en tydlig kompetensportfölj och att skapa kontaktytor som ger möjligheter på arbetsmarknaden. Arbetet kräver samarbete med myndigheter, organisationer, företag och kollegor.
Formell kompetens
1 års erfarenhet av:
Erfarenhet av att ta fram CV, sammanställning av betyg/intyg
Erfarenhet av framtagning av praktikplatser
Data/dokumentationsvana
B-körkort och bil då resor i tjänsten ingår
Det är meriterande om du har erfarenhet av att tidigare jobbat med huvudansvar i tjänster för bl.a. löpande kontakter med berörda parter, logistik, uppföljning, kvalitetssäkring och rapportering. Även meriterande om du har kunskap i ett eller flera utomeuropeiska språk så som arabiska, sorani, somaliska, dari, pashtu, persiska, tigrinja,nengelska, franska.
Personlig kompetens
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Som person är du målinriktad och drivs av att nå resultat. Du trivs att arbeta i en ständigt föränderlig miljö. Du har en inre trygghet och en god förmåga att se möjligheter i alla situationer. Du har också en stark tilltro till människors förmåga att utvecklas och ta eget ansvar. Ödmjukhet, förmåga att lyssna är andra egenskaper som vi sätter värde på. För att trivas i rollen behöver du vara utåtriktad, säljande och uthållig.
Tjänsten kommer att tillsättas omgående, vänta inte med din ansökan.
Frågor besvaras av Sara Stenlund på telefon 0761-810828 eller mail
sara.stenlund@personalstrategerna.se Ansökan via vår hemsida
www.personalstrategerna.se under rubriken Lediga tjänster. Gå till aktuell tjänst och tryck på ansökknappen. CV och personlig t brev ska vara i Word eller PDF, i CVn behöver start och slut av tjänster och utbildningar framgå med år och månad
Varmt välkommen med din ansökan redan idag. Ta chansen till ett utvecklande jobb i ett dynamiskt och expansivt företag!
Publiceringsdatum2014-10-16Arbetstider och omfattningHeltid -
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-10-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagPersonalstrategerna AB
AdressPersonalstrategerna AB
Fristadstorget 8A
63220 Eskilstuna
KontorsadressFristadstorget 8A
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2033494
Observera att sista ansökningsdag har passerat.