Är du vår Tekniska Supports nya Teamleader?
Daikin Sweden AB / Chefsjobb / Danderyd
2023-02-07
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Är du vår Tekniska Supports nya Teamleader?" (publicerad 2023-06-09) ⬅️
Visa alla chefsjobb i Danderyd,
Solna,
Sundbyberg,
Lidingö,
Sollentuna eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Daikin Sweden AB i Danderyd,
Solna,
Stockholm,
Göteborg,
Malmö eller i
hela Sverige Har du erfarenhet som Serviceledare inom kyla och värme? Gillar du att coacha och utveckla medarbetare och vara med och driva förändringar samt jobba med kvalitetsrelaterade frågor? Då kan det vara dig vi söker!
Om Daikin
Daikin grundades 1924 och är idag världsledande inom värmepumpar och luftkonditionering. Vi bedriver intensiv forskning inom områden såsom mekanik, elektronik, kemi och köldmedier. Vi tror inte på att endast följa de trender som redan finns på marknaden. Vi tror på att våga leda marknaden och ständigt skapa nya, innovativa lösningar för att kunna möta våra kunders behov på bästa sätt. Denna inställning, tillsammans med vår tekniska kunskap och intensiva forskning, har gett oss en framträdande position på marknaden. Om du vill vara del av ett nyskapande företag som inte fastnar i gamla mönster är vi rätt för dig!
Daikins produkter och system har funnits i Sverige sedan 1969 och har genom åren gjort sig kända för sin höga kvalité och driftsäkerhet. Du kan läsa mer om företaget och produkterna på
www.daikin.se.Publiceringsdatum2023-02-07Om tjänstenDaikins Tekniska Support hjälper våra kunder med en mängd olika tjänster. Primärt hjälper vi våra kunder, installatörer och återförsäljare med felsökning/rådgivning på samtliga av våra produkter, bland annat Luft/Luft - Luft/Vatten och Bergvärmepumpar -VRV - Vätskekylare - Styr & Regler. I mån av tid så hjälper vi även till med driftsättningar, fälttest och avancerad felsökning på plats.
Daikins Tekniska Support har, precis som bolaget i stort, utvecklats kraftigt de senaste åren och tar nu nya kliv mot att förbättra både oss själva och våra kunder. Vi söker nu en Teamleader som vill vara med och utveckla denna funktion genom att leda våra mest erfarna kyltekniker på Supporten som primärt jobbar med telefonsupport och mail. I dagsläget ingår det 17 medarbetare på avdelningen varav din grupp består av 9 av dom, hälften av ditt team jobbar på distans från olika orter i Sverige.
Dina arbetsuppgifter kommer att bestå av att leda det dagliga operativa arbetet, agera bollplank inom gruppen gällande kvalitets- och kyltekniska frågor och du kommer även att driva/utreda kvalitetsrelaterade frågor mot fabrik.
Samtliga på avdelningen rapporterar, precis som du, till FQS Manager/Supportchefen. Tjänsten är placerad i Mörby Centrum i Stockholm. Dina arbetstider kommer i regel vara mån-tors kl 08.00-16.30 och fredagar kl 8.00-16.00.
Detta söker vi:
Vi söker dig som tidigare arbetat i en ledande position som exempelvis arbetsledare inom kyla och värme. Vi söker dig som har ledarerfarenhet och vill utvecklas i ditt ledarskapet. Du trivs i en roll där du får människor att lyckas genom tydlighet i såväl ditt sätt att agera som din kommunikation.
För att trivas i rollen behöver du tycka om att ha leda och driva en grupp framåt och ständigt utveckla både dig själv och din grupp. Du kommer att behöva förbättra/förändra processer och rutiner för att möta den förändring som sker i snabb takt, vi är mitt i en transformation där vi kontinuerligt arbetar med att effektivisera oss både internt och externt.
För att passa i rollen så måste du se förändringar i ett bolag som något positivt, där du gärna bidrar med idéer och kunskaper samt tycker det är roligt att få vara med att driva och utveckla gruppen. Du trivs med att vara handlingskraftig, gillar att få arbeta fritt och kreativt utan en färdig manual där ingen dag är den andra lik.
Som en Teamleader ser vi att du har "skinn på näsan" där du är bekväm med att stå fast vid fattade beslut gentemot kunder och personal. Vi ser även att du har ett intresse och förståelse för tekniken och den pågående digitaliseringen.
Kvalifikationer:
• 5 års erfarenheter av liknande tjänst
• Tidigare jobbat som teamleader/arbetsledare eller liknande inom kyla.
• Erfarenhet från kylbranschen.
• Teknisk kunnig person, bred kunskap inom alla segment gällande kyla.
• Inblandad i kvalitetsfrågor gentemot fabriker.
Vidare behöver du:
• B-körkort
• Goda kunskaper inom svenska och engelska i både tal och skrift
• Förmåga att vilja lära sig nya system
Att jobba på Daikin
Vi tillhandahåller regelbundna vidareutbildningar för att du som medarbetare ska få rätt kompetens. Dessa hålls både i Sverige och utomlands och ger dig goda möjligheter att utvecklas i din yrkesroll. Ett av våra värdeord är att "Ha Kul!", vilket vi verkligen har!
Vi erbjuder dessutom goda förmåner såsom sex veckors semester, 5000kr/år friskvårdsbidrag, bra pensionsavtal samt arbeta hemifrån 2 dagar i veckan. Daikin är en trygg arbetsgivare och hos oss får du möjligheten att sälja och representera högkvalitativa produkter.
Så ansöker duLåter det intressant och stämmer beskrivningen in på dig? Maila din ansökan till
rekrytering@daikin.se och ange referens "Serviceledare" i ämnesraden.
Osäker? Du är välkommen att kontakta Sewit Mikael på tel: +46(0)10 722 24 76.
Intervjuer och urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt.
Varmt välkommen med din ansökan!
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-03-09
E-post:
rekrytering@daikin.se Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Daikin Sweden AB (org.nr 556216-8913),
http://www.daikin.se Svärdvägen 19 4TR (
visa karta)
182 33 DANDERYD
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Jobbnummer 7423584
Observera att sista ansökningsdag har passerat.