Är du vår sociala stjärna?

ClockWork Bemanning & Rekrytering / Kontorsjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos ClockWork Bemanning & Rekrytering i Gävle, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker, Tierp eller i hela Sverige

Om företaget
MittMedia är Sveriges ledande lokala mediekoncern. Verksamheten innefattar i dag digitala medier, webb-tv, digital byrå, 28 dagstidningar, gratistidningar, kommersiell radio, tryckerier och appar. Koncernen omsätter ca 2,4 miljarder och vi är i dag 1 400 medarbetare. Hos oss på MittMedia får du som medarbetare ta del av ett modernt ledarskap och ett arbetsklimat som uppmuntrar innovationer och främjar nytänkande.

Dina arbetsuppgifter
Sju av tio svenska nätanvändare finns på Facebook. Och mängden tid vi lägger där ökar. Men det är förstås inget nytt för dig som är vår blivande affärsområdesansvarig för sociala medier. Du vet allt om hur marknadsföring i sociala kanaler skapar engagemang, trogna kunder och ger hög försäljning.
Hos oss jobbar du koncernövergripande och ingår i en grupp av affärsutvecklare med olika ansvarsområden. Mottagare av ditt arbete är ofta de lokala säljorganisationerna som ska bära ut erbjudandet till företagskunder. Kvittot på att du lyckas är en ökad försäljning och trogna kunder. Till din hjälp finns en leveransorganisation som skapar innehåll på uppdrag av våra kunder


Din profil
Vi söker nu dig som har dokumenterad erfarenhet från försäljning inom sociala medier, med hög arbetskapacitet och struktur i ditt arbetssätt. Du utformar och är drivande i hur MittMedias affär som återförsäljare av sociala medier-marknadsföring ser ut.

Du har troligen gjort den här typen av jobb tidigare, kanske som säljare av sociala medier, på digitalbyrå eller som projektledare. Du klarar både att skapa attraktiva erbjudanden för marknaden och identifiera hur en stor mediekoncern med 180 säljare som Mittmedia bör jobba för att lyckas få affären att bli framgångsrik.

För att lyckas i rollen som Affärsansvarig krävs det att du har vana av hur sociala medier fungerar i allmänhet och Facebook i synnerhet. Du har god förståelse för säljprocesser och en väl utvecklad förmåga att arbeta strategiskt för att ha ett attraktivt erbjudande, bland annat genom omvärldsanalys. Du skapar självständigt erbjudanden och paket som är lättbegripliga, lönsamma och attraktiva. Du trivs i en större organisation och tar initiativ för att utveckla ditt affärsområde och produktutbud

Låter det intressant? Sök jobbet via www.clockworkpersonal.se

I denna rekrytering samarbetar vi med Clockwork Rekrytering, vid frågor är du varmt välkommen att kontakta Maria Lehnbom på Clockwork, via tfn: 0733-51 27 10. Vi arbetar löpande med rekryteringsprocessen, så välkommen med din ansökan så snart som möjligt, men senast den 28 februari via www.clockworkpersonal.se.

Anställningsform: Tillsvidareanställning
Anställningens omfattning: Heltid
Tillträde: Snarast efter överenskommelse
Placeringsort: Enligt överenskommelse

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2017-02-09

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-02-26
Ange följande referens när du ansöker: 2608
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Maria Lehnbom maria.lehnbom@clwork.se 073-3512710

Företag
Clockwork Bemanning & Rekrytering

Adress
Clockwork Bemanning & Rekrytering
Nygatan 12
80320 Gävle

Kontorsadress
Nygatan 12

Jobbnummer
3310291

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från ClockWork Bemanning & Rekrytering

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos ClockWork Bemanning & Rekrytering: