Är du vår nya administratör till Bemanningsenheten Sydväst Äldre

Göteborgs kommun / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs kommun i Göteborg, Härryda, Tjörn, Alingsås, Uddevalla eller i hela Sverige

I Äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen gör vi insatser som leder till goda möten med dem vi är till för och med varandra. Med en kultur, förhållningssätt och styrning- och ledning i ständig utveckling skapar vi de bästa förutsättningarna.

Vi är ca 9 000 medarbetare som jobbar i hela staden och som gemensamt driver verksamheten varje dag. Vi har över 50 vård- och omsorgsboenden, 200 korttidsplatser, 30 öppna träffpunkter, hemtjänst till över 8 000 personer och hälso- och sjukvård till 15 000 personer varje år.

Vill du också jobba för en mer meningsfull vardag och service av högsta kvalitet för invånarna i Göteborg? Välkommen till en arbetsplats där vi bryr oss om varandra, arbetar tillsammans och tänker nytt. Vi är Göteborg.


Publiceringsdatum
2022-01-04

Arbetsuppgifter
Nu söker vi två nya kollegor som ska arbeta som administratörer i vår bemanningsenhet!

Du kommer att arbeta på Bemanningsenheten i Äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen område Sydväst. Bemanningsenheten ligger under HR och är en viktig samt värdefull del av stadens arbete. Vi är ett gäng hårt arbetande personer vars främsta uppdrag är att förse våra verksamheter med timavlönade när ordinarie personal är frånvarande. Vi har ett tätt samarbete både inom vår egen enhet och även utåt mot verksamheterna vi bemannar. Det höga tempot vi arbetar i leder till att vi har högt i tak och alltid en kollega tillgänglig att snabbt kunna bolla med när det behövs.

I rollen som administratör ansvarar du över dessa arbetsuppgifter:
• Du bokar timavlönad personal i vårt system TimeCare Pool. Både behov som behöver lösas med mycket kort varsel och planerad frånvaro längre fram i tid.
• Du har direktkontakt via mejl samt telefon med både timavlönad personal och de verksamheter vi bemannar.
• Ansvarar över löneadministration för de timavlönade.
• Stöttar de timavlönade och verksamheternas chefer i frågor kring lön, arbetstider, bokningar och IT-stöden TimeCare Pool och Personec.

Din arbetstid är måndag till fredag och varierande mellan tiderna 06:30-16:00.



Kvalifikationer
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av att ha arbetat administrativt i en serviceinriktad verksamhet. En stor merit som också ger dig rätt förutsättningar för arbetet är om du har erfarenhet av arbete gentemot bemanningsenhet, service och/eller inom omvårdande verksamhet.

Du får gärna ha en eftergymnasial utbildning med inriktning mot administration, offentlig förvaltning, HR eller utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

Du behöver ha god datorvana och vara trygg i att snabbt kunna navigera i och mellan olika system utifrån behov. Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska. Vi ser det som meriterande om du har systemkunskap i TimeCare Pool och Personec.

Som person ser vi gärna att du är flexibel, initiativrik, trivs med sociala kontakter och har en god administrativ förmåga. Vi ser också gärna att du har nära till skratt, då vi tycker att det är viktigt att man har roligt på jobbet! I rollen som administratör krävs det att du är stresstålig, har en utpräglad känsla för service, är duktig på att prioritera i ditt arbete samt lösningsorienterad. Det är av största vikt att du är strukturerad och genomför dina arbetsuppgifter inom utsatt tid. För att ha rätt förutsättningar för tjänsten bör du verkligen tycka om att ge stöd och service samt ha en positiv framtoning.

Vi kommer att påbörja urval löpande under annonseringen så tveka därför inte att skicka in din ansökan redan idag!


ÖVRIGT
Som en del av urvalsprocessen kommer vi att använda oss av arbetspsykologisk testning.

Intervjuer för denna tjänst kan komma att hållas digitalt på grund av rådande pandemi.

Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vi arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Som medarbetare i äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen erbjuder vi dig:
• Trygg anställning med goda anställningsvillkor
• Karriärmöjligheter
• Internutbildningar
• Spännande och meningsfulla arbetsuppgifter
• Introduktion vid nyanställning
• Heltid med möjlighet till deltid
• Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden

När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag:
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-01-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Göteborgs kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C72180".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Göteborgs kommun (org.nr 212000-1355)

Arbetsplats
Göteborgs Stad , Äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen

Kontakt
HR-specialist
Cecilia Holmgren
cecilia.holmgren@aldrevardomsorg.goteborg.se

Jobbnummer
6224570

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs kommun: