Är du lönekonsulten som vill jobba med implementation av nya kun

Accountor Sverige / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2017-02-21
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Är du lönekonsulten som vill jobba med implementation av nya kun" (publicerad 2017-03-22) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Accountor Sverige i Stockholm, Solna, Botkyrka, Täby, Södertälje eller i hela Sverige

Vi är Accountor; det största outsourcingbolaget för löne- och ekonomiadministrativa tjänster i norra Europa med spetskompetens inom Redovisning och Lönehantering. Vi har över 100 kontor i sju länder och är idag totalt fler än 2500 passionerade medarbetare som tillsammans hjälper våra kunder att lyckas. Vår styrka ligger i starkt medarbetarfokus, kvalité och teamarbete. Accountor i Sverige har haft en stark tillväxt de senaste åren och idag är vi 340 medarbetare utspridda på totalt 10 kontor. Hos Accountor bidrar du till både kunders och kollegors framgång, utvecklas i din yrkesroll och känner stolthet över att tillhöra ett av 2017 års utsedda Karriärföretag! Vill du bli en del av oss?

Vi erbjuder nu dig som lönekonsult en fantastisk möjlighet till utveckling och stimulerande arbetsuppgifter genom att bli en del av vårt implementationsteam!

Som implementationskonsult arbetar du som en del av vårt implementationsteam på åtta personer och ansvarar för kunden genom den viktiga uppstartsfasen. Rollen innebär att vara drivande i hela implementationsprocessen, från att ta emot uppdrag från säljteamet, koordinera, planera och genomföra uppstarten för att sedan lämna över kunden i produktion. Till din hjälp har du Sara som är en närvarande och coachande chef, dina stöttande och positiva teamkollegor, förtroende att jobba under eget ansvar samt utarbetade processer och rutiner för att serva dig i ditt arbete och leverans. Våra kunder utgörs av stora och små svenska och internationella bolag i olika branscher vilket innebär ett mycket omväxlande och utvecklande arbete för dig som gillar att ständigt lära dig nytt!

Dina främsta ansvarsområden och arbetsuppgifter
• Uppsättning och planering av implementation av nya kunder
• Genom tät dialog med kund, förstå behov och därefter sätta upp lönesystem
• Att utbilda kunden i uppstartsfasen
• Löneberedning under uppstartsfas (mellan 1-3 månader)
• Överlämning till produktion
Kvalifikationer och egenskaper
Examen från YH eller KY-utbildning inriktning lönekonsult/handläggare eller motsvarande. Vi ser gärna att du har minst två års erfarenhet av lönearbete (gärna från flera branscher och i olika kollektivavtal) och med kunskap i något av systemen HogiaLön+, Agda eller FlexLön. Meriterande om du har erfarenhet av implementation och uppsättningar i lönesystem men inte ett krav då vi värdesätter personlighet och vilja främst. Utöver det har du förmåga att jobba i Office-paketet och goda kunskaper i engelska. Bra om du har erfarenhet från konsultbranschen med affärstänket som det innebär.

Andra egenskaper och förmågor vi värdesätter är:
• Då du arbetar självständigt och ibland med parallella projekt krävs det att du gillar att jobba strukturerad med förmågan att prioritera.
• Som person gillar du att få saker att hända och stimuleras av att jobba mot avslut.
• Du är social och lyhörd, tycker om att ha kontakt med olika typer av människor och att det är givande och kul att leverera god service.
• En problemlösare, då varje kund är unik och kräver sin exklusiva lösning.


Publiceringsdatum
2017-02-21

Om företaget
Accountor ingår i en internationell koncern där möjligheterna till utveckling är stor, där varumärket har en stor potential och bolaget en bra tillväxtplan. Vi erbjuder en gedigen och stabil plattform med tydliga processer för att ge våra medarbetare de bästa förutsättningarna för att göra ett kvalitativt arbete. Hos oss jobbar kompetenta och professionella medarbetare som tillsammans med Accountor vill skapa det bästa för våra kunder. Därutöver använder vi oss av Great Place to Work då vi tror att en positiv utveckling och en fortsatt tillväxt startar med nöjda medarbetare, alltså dig!

Vi erbjuder friskvårdsbidrag har självklart kollektivavtal vilket medför tjänstepension. Vi tillämpar sex månaders provanställning. Huvudkontoret ligger i Vasastan, Stockholm, med gångavstånd från både Odenplan och S:t Eriksplan.

Frågor och kontakt
Vi rekryterar löpande så ansök gärna redan idag dock senast den 21 mars 2017. Aktuella kandidater kommer kallas till intervju snarast. Vid eventuella frågor kontakta Teamchef Sara Dahlerus 0 10 161 38 22.



annons

Varaktighet, arbetstid
heltid tillsvidare

Ersättning
fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-03-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Frida Dynér

Företag
Accountor Sverige

Adress
Accountor Sverige
S:t Eriksgatan 113
11181 Stockholm

Kontorsadress
S:t Eriksgatan 113

Jobbnummer
3333989

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Accountor Sverige

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Accountor Sverige: