Är du intresserad av en bred IT-supportroll hos Frontnode?
House of Skills Sverige / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos House of Skills Sverige i Stockholm,
Solna,
Sollentuna eller i
hela Sverige Har du ett IT-tekniskt intresse och gillar att vara i kontakt med människor? Kanske har du tidigare erfarenhet av supportarbete men vill ha en bredare roll? Eller är du trött på konsultrollen och vill ha en fast tjänst hos ett spännande Tech bolag?
Läs gärna vidare för då kanske denna rollen är något för dig?
Som IT-tekniker hos Frontnode kommer du att arbeta i ett litet supportteam i en bred IT-supportroll, i en renodlad Windowsmiljö. Rollen går ut på att leverera förstklassig service till de interna användarna som både sitter i samma hus och även utspritt på olika kontor i Sverige och i övriga världen.
Du kommer att arbeta på huvudkontoret som är beläget i hjärtat av Södermalm, precis vid Medborgarplatsen.
I din roll kommer du bland annat att:
Tillsammans med ditt team ansvara för den dagliga IT-supporten mot de interna användarna och utföra teknisk support både remote och på plats. Utföra dator- och programinstallationer, felsöka mjuk/hårdvara, bistå användarna med support av t ex skrivare, mobiltelefoner samt konferensutrustning mm.
Rollen som IT.tekniker hos oss är väldigt varierad då en del av användarna sitter på olika kontor runtomkring i Stockholm och ofta behöver man åka ut till olika sajter och hjälpa till med felsökning och installationer av olika slag.
Vår tekniska supportmiljö består främst av en renodlad Windowsmiljö med:
Tjänsten passar dig som älskar att arbeta med alla former av IT-problem, högt som lågt. Du brinner för service och gillar att arbeta i ett trevligt och familjärt team och med kunder på en personlig och familjär nivå.
För att passa in i rollen tror vi att du:
• Har examen från YH-utbildning, högskola eller minst en gymnasieexamen inom IT.
• Har en bra teknisk kompetens och erfarenhet, helst något års erfarenhet från liknande roll, bra om du har erfarenhet av Windows, AD, support av mobiltelefoner mm.
• Har körkort eller planer på att ta körkort inom en snar framtid
• Uttrycker dig bra på både svenska och engelska i tal och skrift.
• Är ordningsam och drivs av att ständigt utveckla dina kunskaper samt hitta och lösa IT-problem. Du tycker om att hjälpa människor och är serviceinriktad. I stressfulla situationer är du professionell och kan behålla lugnet.
Publiceringsdatum2018-03-28Om företagetFrontnode har sitt ursprung i IT-företaget Empir Solutions AB, grundat 1999. Idag är företaget en del av segmentet Empir Serve inom Empir Group AB (tidigare MSC Group), listat på OMX Small Cap. Vår affärsidé är att erbjuda tjänster inom IT-infrastruktur som bygger på kundens verksamhetsbehov. Leveransen sker med ett modernt tänk för att optimera kontroll och säkerhet som ger kunden möjlighet till flexibilitet, pålitlighet och en tjänst som lever över tid. Hemsida hittar du på:
www.frontnode.seErsättningVi erbjuder dig:
En varierad supportroll med trevliga kollegor där det är högt i tak. Marknadsmässig lön och möjlighet till att få lära dig mer inom rollen och området.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-04-27
Ange följande referens när du ansöker: Frontnode
FöretagHouse of Skills Sverige
AdressHouse of Skills Sverige
sveavägen 66
11134 STOCKHOLM
Kontorsadresssveavägen 66
Jobbnummer 4052579
Observera att sista ansökningsdag har passerat.