Ansvarig löneadministratör till Plantagen

SW / Ekonomiassistentjobb / Västerås
2017-09-08
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ansvarig löneadministratör till Plantagen" (publicerad 2017-10-05) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Västerås, Hallstahammar, Surahammar, Eskilstuna, Enköping eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SW i Västerås, Köping, Sigtuna, Uppsala, Upplands-Bro eller i hela Sverige

På Plantagen brinner vi för växter. Plantagens mission är att förbättra livet med växter för de många människorna.

Med över 120 butiker i olika format och ett växande antal butiker i stora tätorter i Norge, Sverige och Finland, är Plantagen det ledande varumärket för växter i Norden, med en årlig omsättning på över 3,5 miljarder NOK sedan 2013. Tack vare våra drygt 1000 engagerade medarbetare med en passion för växter, kan Plantagen erbjuda ett unikt utbud av växter och växtlösningar. Välkommen och dela vår passion!

Plantagen fortsätter att utvecklas och vi söker nu Löneansvarig, till vårt servicekontor. Tjänsten är idag placerad i Köping, men kommer efter årsskiftet vara placerad i Västerås. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och ska tillsättas per omgående.

Brinner du för löner? Då är detta jobbet för dig!

I rollen ansvarar du för företagets lönehantering. Dina arbetsuppgifter består av att arbeta med hela lönekedjan från ax till limpa. Du kommer tillsammans med dina kollegor inom avdelningen att hantera ca 450 löner (ca 200 ytterligare under vår högsäsong), främst kollektivlöner men också tjänstemannalöner. Likt andra organisationer inom Retailbranschen förekommer timanställningar-, deltid-, heltidsanställningar.

Du ansvar för månadsvis lönehantering och rapportering inklusive hantering av sjuklön och semesterlön

• Administrera utläggsredovisningar och reseräkningar
• Rapportera till Fora, Collectum, SCB
• Avstämning och rapportering av timmar, semesterskuld, personalkostnader samt personalekonomiska nyckeltal
• Hantera tjänstepensioner och andra liknande personalrelaterade avsättningar
• Hantera och genomföra lönerevision och lönekartläggning
• Lösa lönerelaterade problem med hjälp av gällande regelverk och kollektivavtal
• Register- och systemansvar för lönesystemet (Agda) och personalsystem (Timeplan)
• Besvara frågor om lön från medarbetare och ledning samt kontakter med myndigheter och andra aktörer, relaterat till personal

Tjänsten tillhör HR-avdelningen och du rapporterar till HR-specialist.

Publiceringsdatum
2017-09-08

Profil
Vi letar efter dig som är erfaren inom löneyrket och som har mycket goda kunskaper inom löneadministration. Du är en person som är nyfiken, framåt och positiv. Vidare trivs du med att arbeta i en föränderlig miljö och gillar att arbeta med förbättrings- och effektiviseringsarbete. Dessutom är du beslutsam och prestigelös.

Framgångsfaktorer

• ?Minst 5 års erfarenhet från arbete som löneadministratör, erfarenhet från Retailbranschen är meriterande
• Vi ser gärna att du tidigare arbetat med uppgifter av redovisningskaraktär som löpande bokföring, kontoavstämningar och årsbokslutsavstämningar
• God systemvana
• Tidigare erfarenhet från HR är meriterande
• Flytande svenska i tal och skrift och god engelska i tal och skrift

Ditt jobb?

Vi erbjuder dig möjlighet till en spännande roll i en koncern med ett mycket starkt varumärke. Som ledande varumärke i Norden och med expansiva planer framåt ger vi både dig och oss unika möjligheter att utvecklas. Om du har det som krävs, så finns goda förutsättningar till en utvecklande och spännande framtid!

I denna rekrytering tillämpar vi personanalystester. Intervjuer kommer att ske löpande och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag, den30:e september. I denna rekrytering samarbetar Plantagen med SW som genomför selektering och intervjuer av kandidater i första led.

Vi ser fram emot din ansökan!

I denna rekrytering samarbetar Plantagen med SW. Alla ansökningar behandlas konfidentiellt. Har du frågor om tjänsten kontakta ansvarig rekryterare Lisa Hasselström på 08-407 55 26.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-02-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Lisa Hasselström lisa.hasselstrom@sw.se 076-647 16 49

Företag
SW

Adress
SW
Humlegårdsgatan 20
11120 Stockholm

Kontorsadress
Humlegårdsgatan 20, Stockholm

Jobbnummer
3687593

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SW

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SW: