Ansvarig inköpare av råvaror

eWork Scandinavia AB / Inköpar- och marknadsjobb / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Jönköping, Aneby, Habo, Mullsjö, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos eWork Scandinavia AB i Jönköping, Skövde, Borås, Alingsås, Linköping eller i hela Sverige

Vi söker nu en ansvarig inköpare av råvaror till en av våra kunder i Jönköping.

Uppdraget är på konsultbasis med start omgående och minst sex månader framåt. Urval sker löpande, sök redan idag!

Publiceringsdatum
2015-12-16

Dina arbetsuppgifter
Som inköpare kommer ditt primära ansvar vara att säkerställa råvarornas kvalitet, leverans samt kostnadseffektivitet. Du har därmed det övergripande ansvaret för hela inköpsprocessen.

• Du är ytterst ansvarig för kommunikationen och avtalen med leverantörer och därmed att säkerställa kostnader, kvalitet, leverans, hållbarhet, etc.

 * Du skall ta fram långsiktiga mål för hur vi skall bli mer kostnadseffektiva samt en strategi för att för hur vi skall uppnå dem.

 * Du kommer att genomföra strategiska inköp och ingå avtal med kunder. Du kommer vara delaktig vid förhandlingar, utveckling och underhåll av leverantörsavtal.

 * Du kommer hantera leverantörsrelationer och arbeta mot att leverera förbättrat resultat. Bygga och underhålla ömsesidigt fördelaktiga relationer med viktiga leverantörer inom regionen med målet att minska kostnaderna och eliminera effektivitetsvinster.

Utbildning/erfarenhet
Du har kandidatexamen i företagsekonomi, teknik eller likvärdig utbildning. Önskvärt är magisterexamen alternativt examen i inköp. Du har minst fem års erfarenhet på ledningsnivå med ledarerfarenhet och du har arbetat i mångkulturella team. Vidare har du minst fem års erfarenhet som inköpare.

Du har goda kunskaper i NLM och Orgalime för inköp.

Du har fördjupade kunskaper i inköp och kan analysera affärsinköpsfrågor, ta fram lösningar och strategier och genomföra förändringar

 Du besitter kunskap och erfarenhet av program (t.ex. Microsoft Office) inklusive presentation och databasapplikationer.

Som person är du ordningssam, analytisk, lösningsfokuserad, diplomatisk och har en god social kompetens.

Tjänsten kräver goda kunskaper i engelska i såväl tal som skrift. Det är meriterande med ytterligare språkkunskaper i tex tyska, kinesiska eller annat språk.

 Förmåner
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag.

Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Varaktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: omgående Visstidsanställning

Ersättning
enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-01-07
Ange följande referens när du ansöker: 660229
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Cecilia Björkegren 036-173261

Företag
Ework Scandinavia AB

Adress
Ework Scandinavia AB
Kungsgatan 57 A, Box 207
10124 Stockholm

Kontorsadress
Kungsgatan 57 A, Box 207

Jobbnummer
2579794

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från eWork Scandinavia AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos eWork Scandinavia AB: