Anmälningsmottagare PKC, Region Mitt - sommarvikariat
Polismyndigheten / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Norberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Norberg,
Fagersta,
Avesta,
Hedemora,
Smedjebacken eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Polismyndigheten i Norberg,
Borlänge,
Västerås,
Falun,
Köping eller i
hela Sverige Polisens kontaktcenter, PKC, är en central del av Polisens service till sina kunder. En verksamhet som ska bedrivas med hög tillgänglighet och kvalitet samt med ett professionellt bemötande.
PKC ska för telefon- och internetanmälningar vara det första steget i en effektiv och kvalitetssäkrad brottsutredningsprocess med fokus på brottsofferbemötande. Du kommer att vara mottagare av anmälningar via telefon gällande många olika typer av brott och händelser. Du kommer även via telefon att hålla målsägande- och vittnesförhör.
Tjänstgöringsort är Norberg.
Vi söker dig som har lägst gymnasiekompetens och några års arbetslivserfarenhet samt har erfarenhet av att arbeta med service. Du ska ha en hög servicekänsla, vara stresstålig och noggrann i ditt arbete.
Goda datakunskaper är en förutsättning samt att du är positiv till telefonen som arbetsredskap. Du har mycket goda kunskaper i svenska och kan uttrycka dig på engelska. Det är ett plus om du även behärskar något annat språk. Du ska kunna bemöta olika typer av människor och situationer samt ha hög stresstålighet.
Grundkunskaper i juridik på högskolenivå är meriterande.
Vi eftersträvar en jämnare könsfördelning på alla befattningar. Manliga sökande är därför särskilt välkomna. Förutom jämställdhet eftersträvar polismyndigheten en ökad mångfald på arbetsplatsen och välkomnar sökande med olika etnisk bakgrund.
Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen) genomförs före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL). Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med ansvarig rekryterare.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Polismyndigheten, region Mitt består av Gävleborgs, Västmanlands och Uppsala län och har ca 2000 anställda. Regionen består av tre polisområden, regionala enheter såsom operativa enheten och utredningsenheten samt ett kansli som lyder direkt under regionpolischefen.
PKC-sektionen är inordnad i den regionala operativa enheten, region Mitt. PKC-sektionen omfattas av grupper om förundersökningsledare, vilka ansvarar för att kvalitetssäkra och sköta den operativa arbetsledningen i ärendeflödet, operatörer samt planerare.
PKC-verksamheten tar emot merparten av de anmälningar gällande brott och förluster som inkommer till Polisen. Verksamheten hanterar även merparten av de tips som inkommer. PKC-verksamheten är under stark utveckling och samarbetet med övriga delar av polisens verksamhet blir allt tydligare.
Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Visstidsanställning 3 - 6 månader
Heltid
Heltid, sommarvikariat under perioden 160502-160831
Publiceringsdatum2016-03-01ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-03-11
Ansök via länk nedan:
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSusanne Hamrin Sektionschef 010-56 75484
susanne.hamrin@polisen.seFacklig kontaktLinnéa Hjelm ST 010-567 5495
Monika Hedin SEKO 010-5670232
5676896
FöretagPolismyndigheten
AdressPolismyndigheten
Box 625
80126 GÄVLE
KontorsadressSödra Centralgatan 1 - 3
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 11414
E-postadress:
polismyndigheten.gavleborg@polisen.se Jobbnummer 2699361
Observera att sista ansökningsdag har passerat.