Andt-Samordnare
Länsstyrelsen Halland, Utvecklingsenheten / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Halmstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Halmstad,
Laholm,
Båstad,
Falkenberg,
Ängelholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Länsstyrelsen Halland, Utvecklingsenheten i Halmstad Länsstyrelsen är regeringens företrädare i länet och samordnar det regionala utvecklingsarbetet. Vi arbetar med frågor som bland annat avser miljö- och naturvård, landsbygd, samhällsplanering, djurskydd, beredskap, jämställdhet, integration och kulturmiljö. Vi arbetar aktivt för länets utveckling och samordnar olika samhällssektorer. I vårt arbete värnar vi om rättssäkerhet, öppenhet, likabehandling och god service. Länsstyrelsen i Hallands län har sitt kontor i centrala Halmstad och vi är idag ca. 190 anställda. För mer information se vår webbplats,
www.lansstyrelsen.se/hallandVid utvecklingsenheten arbetar 11 medarbetare för en socialt hållbar utveckling genom insatser och samarbete med andra myndigheter och organisationer. Enheten arbetar med bland annat områdena jämställdhet, regional tillväxt, folkhälsa, integration och kommunikation.
Publiceringsdatum2016-08-22ArbetsuppgifterEtt av Länsstyrelsens uppdrag är att genomföra den nationella ANDT-strategin. Myndigheten ska utveckla ett långsiktigt kunskapsbaserat regionalt arbete mot alkohol, narkotika, doping och tobak.
Inom ramen för anställningen kommer du att samordna det regionala förebyggande arbetet inom ANDT, i samverkan med länets övriga folkhälsoarbete. I samordningsuppdraget kommer du att stödja länets aktörer t.ex. kommuner, skolor, polisen, näringsliv och idéburen sektor med att utveckla strukturer för främjande och förebyggande verksamhet. Du kommer även arrangera nätverksträffar och kompetens- och informationsaktiviteter. Nära samverkan med länsstyrelsens alkohol- och tobakstillsyn är självklar.
En viktig del i uppdraget är att vara länken mellan den nationella och den lokala nivån samt samverka med landets övriga länsstyrelser. Tjänsten innefattar självständigt arbete där planering och återrapportering ingår som en naturlig del i arbetet.
I tjänsten ingår för närvarande också att stödja och samordna lokala aktörer i ett långsiktigt föräldrastödjande arbete, särskilt riktat till föräldrar med barn i tonåren.
Arbetet innebär en del resor, inom länet men också regelbundet till främst Stockholm.
KvalifikationerDu ska ha högskoleutbildning, gärna inom folkhälsovetenskap eller motsvarande utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Erfarenhet från offentlig förvaltning och av verksamhet på regional nivå med strategiskt och processinriktat förebyggande arbete är meriterande för denna tjänst.
Som person är du initiativrik samt har en utvecklad organisations- och samarbetsförmåga. Du har drivkraft att utveckla det gemensamma arbetet, är kommunikativ och uttrycker dig väl i både tal och skrift. Din förmåga att skapa goda relationer och vara en god representant för länsstyrelsen är viktig för att samverkan internt och externt ska fungera bra. Vi lägger även stor vikt vid personlig lämplighet. B-körkort erfordras för denna tjänst.
Anställningen är en tillsvidareanställning som inleds med en 6 mån provanställning.
Vi kan erbjuda
• en bra arbetsmiljö
• goda utvecklingsmöjligheter
• flexibel arbetstid
• friskvård
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-09-18
Ange följande referens när du ansöker: 112-5708-2016
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLovisa Ljungberg, Enhetschef 010 - 224 30 00
Facklig kontaktSigun Lilja, SACO 010 - 224 30 00
Catrin Käldman, ST 010 - 224 30 00
FöretagLänsstyrelsen Halland, Utvecklingsenheten
AdressLänsstyrelsen Halland, Utvecklingsenheten
Slottsgatan 2
30186 HALMSTAD
Kontorsadress30186 Halmstad
Jobbnummer 3004494
Observera att sista ansökningsdag har passerat.