Analytisk Ekonomiassistent till globalt företag
SW / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos SW i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige SW söker för kunds räkning en driven och positiv Ekonomiassistent. Kundföretaget är ett internationellt och väletablerat företag med huvudkontor i Stockholm. Som Ekonomiassistent är du en del av en redovisningsavdelning på moderbolaget som består av tre personer: redovisningschef, kundreskontra och leverantörsreskontra. Det här är en vakans på kundreskontra. Tjänsten är ett konsultuppdrag på 6 månader med start så snart som möjligt. Tjänsten är på heltid. För rätt person finns goda chanser till förlängning.
Tjänstebeskrivning
I rollen som Ekonomiassistent hanterar du kundreskontra. Du arbetar på ett moderbolaget och hanterar kundreskontra för hela koncernen. Du välkomnas till en öppen, kompetent och internationellt arbetsplats som vill se dig lyckas.
Som Ekonomiassistent på kundreskontra hos vår kund hanterar du exempelvis:
• Kundreskontra: fakturering och inbetalningar
• Bankavstämningar
• Rapporteringar
• Intercompany-avstämningar
• Delaktig vid månads- och årsbokslut
Det här är tjänsten för dig som har arbetat med liknande arbetsuppgifter sedan tidigare och vill visa vad du går för i en avancerad kundreskontraroll på ett världsomspännande och inkluderande företag!
Lämplig bakgrund
Vi söker dig har en akademisk examen inom ekonomi från universitet/högskola. Vi söker dig som har arbetat minst 1år som ekonomiassistent sedan tidigare. Vi ser helst att du har arbetat på kundreskontra sedan tidigare men det är inget krav. Du har en god ekonomisk förståelse. Vi ser gärna att du har använt SAP sedan tidigare eftersom vår kund använder det systemet. Du har systemvana och är lättlärd i system. Du har datavana samt goda kunskaper i Officepaketet. Vi ser gärna att du har särskilt goda kunskaper i Excel. Du formulerar dig väl i engelska i tal och skrift. Koncernspråk är engelska.
Som person är du driven, analytisk och ödmjuk. Du är noggrann, strukturerad och tar ansvar för ditt arbete. Du är en positiv lagspelare som samtidigt fungerar utmärkt i självständigt arbete. Du har lätt för att kommunicera och samarbeta med andra avdelningar.
Viktig information
Ovanstående är ett konsultuppdrag med anställning hos SW. Uppdragstiden 6 månader med start så snart som möjligt. Tjänsten är på heltid. För rätt person finns goda chanser till förlängning. Anmäl ditt intresse för tjänsten snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Skicka in din ansökan redan idag! Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Simon Jordal, 08-407 55 68.
Konsult hos SW
Som konsult hos SW är du anställd hos oss och arbetar ute hos någon av våra kunder. SW är kollektivavtalsanslutna.
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Våra konsultchefer arbetar i nära samarbete med dig och coachar dig i din fortsatta karriär.
SW är ett nischat bolag, specialiserade på rekrytering och konsultverksamhet inom tjänstemannasektorn. Vårt engagemang definieras av kreativitet, nyfikenhet och ett mänskligt fokus. Våra tjänster och våra kunder finns inom ekonomi/finans, kundservice, kontor/administration, HR, försäljning/marknad, IT och teknik.
Läs mer på
www.sw.se (
http://www.sw.se/) och gilla oss på Facebook (
http://www.facebook.com/StudentWorkers)!Varaktighet, arbetstid
Heltid Konsultuppdrag på 6 månader med start omgående.
Publiceringsdatum2017-09-23Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-03-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSimon Jordal Telefonnummer: 08-407 55 68
FöretagSW
AdressSW
Humlegårdsgatan 20
11120 Stockholm
KontorsadressHumlegårdsgatan 20, Stockholm
Jobbnummer 3715323
Observera att sista ansökningsdag har passerat.