Ambitiös rekryteringsassistent till Stockholms härligaste företa
Ivy Talents / Administratörsjobb / Stockholm
2017-04-19
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ambitiös rekryteringsassistent till Stockholms härligaste företa" (publicerad 2018-01-19) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ivy Talents i Stockholm,
Sollentuna,
Södertälje,
Nyköping,
Norrköping eller i
hela Sverige Är du affärsdriven, kvalitetsmedveten och prestigelös samt tycker att det är roligt med kundrelationer och drivs av att få mycket ansvar och utveckla din kompetens?
Vi är ett dedikerat och motiverat företag som brinner för rekrytering och bemanning inom affärsområdena ekonomi, marknad, HR, kontor & administration. Vi arbetar leveransfokuserat och resultatorienterat samtidigt som vi har roligt på jobbet - varje dag! Studerar du idag en utbildning inom HR, Personal eller ekonomi och söker ett meriterande extrajobb vid sidan av studierna där du har möjlighet att jobba flexibelt? Vill du arbeta på ett mindre företag där du snabbt får mycket ansvar så tror vi att du kan bli en av oss! Här får du möjlighet att utvecklas brett inom yrket och arbeta i ett team med kollegor som har mångårig erfarenhet av branschen. Vårt arbete utgår från vårt kontor på Kungsgatan i Stockholms centrala delar.
Hur är det att jobba hos oss?
"Du får snabbt mycket eget ansvar och har möjligheten att utvecklas och påverka, styra din egen arbetsdag och bredda ditt nätverk. Du får en god inblick i många olika företag och ovärderliga kunskaper om näringslivet, människor och yrket som rekryterare och researcher. För att lyckas i rollen tror jag att du behöver vara modig, lyhörd, ödmjuk, genuin, dedikerad samt ha ett positivt mindset. Det här är världens roligaste jobb!"
- Julia, rekryterare och framtida kollega.
Om Ivy Talents:
Vi hjälper våra kunder med bemanning- och rekrytering inom affärsområdena ekonomi, marknad, HR, kontor & administration. Vi vill verka som en långsiktig extern rekryteringspartner för våra uppdragsgivare då det ger oss möjligheten att skapa en optimal förståelse för deras unika behov. Detta i kombination med ett genuint intresse för människan och att vilja hjälpa andra så är vårt mål och vår passion att hitta den bästa matchningen mellan kandidat och kund.
Dina primära arbetsuppgifter kommer att vara:
- Research efter de bästa kandidaterna i våra externa och interna CV databaser
- Selektering av Cv:n & telefonintervjuer
- Delta på kundmöten vid kravprofilsanalyser
- Skriva annonser samt publicera dessa i alla de kanaler vi samarbetar med
- På sikt hålla i dina egna fysiska kompetensbaserade djupintervjuer
- På sikt förbereda kandidatpresentationer samt koordinera mötet mellan kandidat och kund
Vi söker dig som brinner för att utvecklas inom de här arbetsuppgifterna och som vill vara med och leverera kvalitet över våra kunders förväntningar. I rollen som assistent kommer du bli en viktig nyckelperson hos oss och ansiktet utåt för vår verksamhet! Vi ser gärna att du har ambitionen att arbeta på heltid med oss efter din examen.
Vi tror att den vi söker:
- Studerar en relevant akademisk utbildning inom HR/Personal, ekonomi eller liknande
- Har minst ett år kvar av dina studier
- Vill arbeta kundfokuserat och bygga långsiktiga relationer samt bredda sitt nätverk
- Är affärsorienterad, lyhörd och har lätt för att smälta in i olika sammanhang - du är likeable!
- I ditt arbete är du noggrann, kvalitativ, strukturerad, självgående och initiativtagande
- Kunskaper och intresse för arbetsrättsliga frågor är meriterande
- Har flytande svensk- och engelskkunskaper i både tal och skrift
Vi söker dig som vill bli en av oss. Vi har roligt på jobbet, älskar att prata affärer, erbjuder en välkomnande atmosfär och framför allt är vi ett drivet gäng med mycket energi. Det här är vår resa och vi hoppas att du vill vara med på den!
Start: Efter överenskommelse
Omfattning: 1-2 dagar i veckan efter överenskommelse
Du söker tjänsten genom att ansöka med CV och personligt brev. Har du frågor är de välkomna till
emil.dreca@ivytalents.se (mailto:
emil.dreca@ivytalents.se) alternativt telefonnummer 073-879 58 58. Sist men inte minst, vi ser fram emot just DIN ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Deltid Anställningstid enligt överenskommelse
Publiceringsdatum2017-04-19Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-10-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEmil Dreca
emil.dreca@ivytalents.se +46738795858
FöretagIvy Talents
AdressIvy Talents
SANKT ERIKSGATAN 117
11343 Stockholm
KontorsadressSANKT ERIKSGATAN 117 , Stockholm
Jobbnummer 3447197
Observera att sista ansökningsdag har passerat.