Allmän utredare
Gävle kommun, Administrativa avdelningen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Gävle,
Älvkarleby,
Sandviken,
Ockelbo,
Ovanåker eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Gävle kommun, Administrativa avdelningen i Gävle Gävles 96 000 invånare bor vid havet, strax norr om Stockholm, där väg, järnväg och hamn möts. Näringslivet är varierat där Gevalia och Mackmyra svensk whisky är några av regionens varumärken. Högskolan i Gävle erbjuder sina 13 500 studenter över 40 utbildningsprogram.
Gävle kommun är regionens största arbetsgivare med 7000 anställda och sex miljarder i omsättning. Verksamheten är bred och omfattar allt från skola, omsorg och kultur till väghållning, miljöfrågor och turism. Gävle kommun är ett finskt förvaltningsområde. Vi arbetar utifrån en gemensam värdegrund med bemötande, samarbete och kvalitet i fokus.Välkommen ombord!
Kommunledningskontoret arbetar direkt under kommunstyrelsen. I uppdraget ingår att samordna arbetet mellan kommunens olika förvaltningar och bolag samt ansvara för det övergripande strategiska utvecklingsarbetet i kommunen.
Tjänsten som allmän utredare är placerad inom den Administrativa avdelningen som är en av kommunledningskontorets sju avdelningar.
Publiceringsdatum2013-06-28ArbetsuppgifterSom allmän utredare handlägger du ärenden i första hand till kommunstyrelsen och kommunfullmäktige, vilket innebär faktainsamling för sammanställning av underlag inför beslut. Det innebär att du snabbt får sätta dig in i ett för dig nytt ämnesområde, vilket förutsätter en god förmåga att tolka sammanhang och utifrån stor informationsmängd sammanställa material utifrån fastställda tidsplaner.
I tjänsten är du handläggare till valnämnden. Under 2014 kommer två val att äga rum, vilket kräver kunskaper om lagar och regler som styr inom de svenska valsystemet - bl a regeringsformen, kommunallagen och vallagen.
Att hålla utbildningar utifrån offentlighets- och sekretesslagen ingår också i tjänsten.
En förusättning för tjänsten är att hålla sig uppdaterad om nya regler och bestämmelser inom det kommunala området.
KvalifikationerDu har examen på högskolenivå med inriktning mot det samhällsvetenskapliga, alternativt juristutbildning eller annan relevant utbildningsbakgrund som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Du bör ha flerårig dokumenterad erfarenhet av utredningsarbete och av att ta fram beslutsunderlag i en politiskt styrd organisation.
Meriterande om du har erfarenhet av valarbete i någon form samt kunskap om kommunal förvaltning.
Som person är du noggrann, strukturerad, och kan kommunicera på ett tydligt sätt i tal och skrift. Du har en hög servicekänsla och har förmåga att arbeta processinriktat både självständigt och i samarbete med andra.
Självklart har du god datavana och kunskaper i OffiCepaketet. Gävle kommun arbetar i ärende- och dokumenteringssystemet Platina.
Arbetstider och omfattningHeltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-08-09
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Ange följande referens när du ansöker: KLK 13/13
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnita Svensson, Administrativ chef, Kommunledningskontoret
anita.svensson@gavle.seFacklig kontaktLena Arnberg, Vision 026-17 80 05
lena.arnberg@gavle.seKarin Jansson, SACO 026-17 80 47
karin.x.jansson@gavle.seFöretagGävle kommun, Administrativa avdelningen
AdressGävle kommun, Administrativa avdelningen
Stadshuset
80184 Gävle
Jobbnummer 1595250
Observera att sista ansökningsdag har passerat.