Alkoholhandläggare till Tillståndsenheten
Stockholms Stad:Tillståndsenheten / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Stockholm
2014-10-24
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Alkoholhandläggare till Tillståndsenheten" (publicerad 2015-05-21) ⬅️
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stockholms Stad:Tillståndsenheten i Stockholm En annons från Stockholms stad.
Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga - vi ska vara en stad i världsklass. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Verksamheten vid tillståndsenheten syftar till att säkerställa en god efterlevnad av alkohollagen i stadens restauranger med serveringstillstånd. Kraven på service och rättssäkerhet i hanteringen är höga. Tillståndsenheten består för närvarande av 13 handläggare, tre assistenter, två samordnare och en enhetschef. För närvarande finns cirka 2000 gällande serveringstillstånd.
Socialförvaltningen finns idag på Södermalm men flyttar till nyrenoverade lokaler i Farsta centrum under första kvartalet 2015.
1 plats(er).Handläggarna vid tillståndsenheten utreder självständigt ansökningar och tillsynsärenden.
Vid ansökningstillfället ska det sökande bolaget styrka att förutsättningar för sökt tillstånd finns, och det är handläggarens uppgift att granska dessa handlingar och ge stöd till sökande genom hela processen. Om brister i en tillståndshavares verksamhet upptäcks utreder handläggaren händelsen och föreslår administrativa åtgärder enligt alkohollagens bestämmelser och stadens riktlinjer för serveringstillstånd.
Kvälls- och nattjänstgöring förekommer i samband med inspektioner cirka 10 gånger per år.
• Utbildning inom juridik eller samhällsvetare
• Erfarenhet av myndighetsutövning
• Erfarenhet av handläggning av ärenden enligt alkohollagen eller annat utredningsarbete
Som person är du strukturerad, analytisk och noggrann och har förmåga att driva utredningar till beslut.
Det är viktigt att du kan uttrycka sig väl i skrift så att besluten blir lätta att förstå och också håller för en överprövning i domstol. Eftersom trycket av ärenden tidvis är stort är det också nödvändigt att kunna prioritera och planera om bland flera viktiga arbetsuppgifter.
Du har en god samarbetsförmåga och delar med dig av kunskaper och erfarenheter. Du ska också kunna arbeta självständigt och kunna fatta beslut som ligger inom en gemensam ram.
Vidare är du ansvarstagande och har en god känsla för rättssäkerhet. Du har lätt för att skapa goda och förtroendeingivande relationer med samverkanspartners och krögare.
Varmt välkommen med din ansökan!
Kvälls- och nattjänstgöring förekommer i samband med inspektioner cirka 10 gånger per år.
Löneform: Månadslön.
Anställningsform: Tillsvidare.
Krav på arbetslivserfarenhet: Erfarenhet krävs.
Varaktighet: Tillsvidare.
Arbetstid: Dagtid.
För mer information om tjänsten, tag kontakt med:
Tf. enhetschef Carina Cutlip,08-508 25 057
Marie Ahlman, HR-konsult, 08-508 117 20
Jösta Claeson, Vision, 08-508 25 229,
josta.claeson@stockholm.se (facklig)
Ann-Marie Strömberg, SACO, 08-508 25 335,
ann-marie.stromberg@stockholm.se (facklig)
Jan-Eric Berg, Jusek, 08-508 05 039,
jan-eric.berg@stockholm.se (facklig)
Erfarenhet krävs
Publiceringsdatum2014-10-24Arbetstider och omfattningHeltid Tillsvidare
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-11-16
Ansökan skickas till:
Tillståndsenheten
Ange följande referens när du ansöker: A29104
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCarina Cutlip
FöretagStockholms Stad:Tillståndsenheten
AdressStockholms Stad:Tillståndsenheten
Swedenborgsgatan 20
11220 Stockholm
Kontorsadress Jobbnummer 2043935
Observera att sista ansökningsdag har passerat.