Åklagaradministratör, vikariat
Åklagarmyndigheten Åklagarkammaren i Umeå / Administratörsjobb / Umeå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Umeå,
Vännäs,
Nordmaling,
Vindeln,
Robertsfors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Åklagarmyndigheten Åklagarkammaren i Umeå i Umeå Vill du att varje dag ska vara den viktigaste? Vi spelar en central roll i att upprätthålla rättssäkerheten i vårt samhälle. Gå in på
www.aklagare.se och läs mer om vår spännande verksamhet, personligheterna vi söker och de karriärvägar som öppnas.
ÅM2017-425
Åklagarmyndigheten som arbetsgivare
Som en del av Åklagarmyndigheten får du över 1 300 kollegor över hela landet. Vi har en central roll inom rättsväsendet och bidrar alla till att upprätthålla rättssäkerheten i vårt samhälle - oavsett vilka våra arbetsuppgifter är. Det gör varje dag till den viktigaste.
Du möter en modern organisation där vi hjälps åt över kompetensgränserna. Vi är övertygade om att olikheter berikar och strävar därför efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald.
Din viktiga vardag - dina arbetsuppgifter
Anställningen är placerad på Åklagarkammaren i Umeå, där du får 20 kollegor som alla är lika ambitiösa som engagerade.
Som åklagaradministratör hos oss blir det du som ger våra åklagare administrativt stöd. Det innebär bland annat att du får arbeta med diarieföring, expediera av handlingar, kalla till möten och utföra allmänna kontorsuppgifter. Arbetet innefattar även viss beredning.
Du blir kontakten utåt i många sammanhang och ska därför ge god service till både allmänhet och andra myndigheter - främst via telefon och e-post. Många av dina arbetsuppgifter kommer du att utföra i vårt eget system Cåbra. Stora delar av arbetet är med andra ord it-baserat.
Vardagen är händelsestyrd och det kan snabbt inkomna brådskande ärenden som gör att du behöver ta snabba beslut och kunna göra en avvägning på vad som är brådskande eller ej.
Dina kvaliteter och kvalifikationer
Du måste ha:
Gymnasieexamen Minst 2 års erfarenhet av administrativt arbete eller annan relevant utbildning
Som person ser vi gärna att du:
Är noggrann, strukturerad och kan följa dom förhållningsregler och rutiner som finns Är självständig och ansvarstagande Har förmåga att prioritera och arbeta uthålligt och effektivt. Är stresstålig då arbetsbelastningen vid vissa tillfällen kan vara hög Har lätt för att samarbeta, skapa goda arbetsrelationer och ha ett öppet förhållningssätt gentemot din omgivning Är serviceinriktad
Det är meriterande med erfarenhet från något serviceyrke och att du har arbetat inom rättsväsendet. Vi vill också att du har god självkännedom, kan ta egna initiativ och har viljan och förmågan att vara med och bidra till att utveckla vår verksamhet.
Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.
Om anställningen
Anställningen är ett vikariat längst till och med 31 augusti 2018.
I Åklagarmyndighetens rekryteringsprocess genomförs säkerhetsprövning av de sökande. Vidare information om vad säkerhetsprövningen innebär finns på Åklagarmyndighetens hemsida.
På grund av arkivbestämmelser sparar vi ansökningar i två år. När du ansöker kommer dina personuppgifter att behandlas enligt offentlighetsprincipen samt personuppgiftslagen. När du skickar din ansökan till oss, samtycker du till detta.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid/Vikariat Längst tom 2018-08-31
Publiceringsdatum2017-03-03Ersättning Individuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-03-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnna Engelind, chefsadministratör 010-562 64 92
Gunilla Kallin, facklig kontaktperson ST 010-562 65 22
Jonas Fjellström, facklig kontaktperson Saco-S 010-562 64 63
Åsa Jonsson, kammarchef 010-562 65 02
FöretagÅklagarmyndigheten Åklagarkammaren i Umeå
AdressÅklagarmyndigheten Åklagarkammaren i Umeå
Box 3003
90302 Umeå
KontorsadressRidvägen 10
Jobbnummer 3352746
Observera att sista ansökningsdag har passerat.