Akkodis söker extrapersonal till IT-support

Akkodis Sweden AB / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Akkodis Sweden AB i Göteborg, Halmstad, Jönköping, Skövde, Boxholm eller i hela Sverige

Är du student vid en eftergymnasial utbildning och vill få arbeta med den senaste tekniken samt jobba samman med engagerade arbetskollegor? Vill du ta ett utmärkt första steg in i branschen där du kan applicera dina kompetenser från skolan? Vill du ha ett utvecklande extrajobb där igen dag är den andra lik? Då håller jag tummarna att du läser vidare och ansöker, om detta känns som en beskrivning som passar dig!

Din roll

I din roll som supporttekniker blir du en viktig del av den tjänst som vår kund levererar till sina slutkunder. Vår kund ansvarar för att deras slutkunder i sin tur, får all den service och support de kan förväntas behöva. Få problem är det andra likt, och att utvärdera och hitta nya lösningar på kluriga problem är en viktig del av denna roll.

Rollen är placerad ute i Torslanda, Göteborg och där kommer du att sitta i ett öppet kontorslandskap tillsammans med ditt team. Arbetstiderna är belagda på vardagar, kontorstid.

Arbetsuppgifterna är varierande så väl som arbetsmängden. Du kommer via telefon/mail/chatt att ta emot inkommande ärenden från interna medarbetare som ringer in med IT-relaterade ärenden. Komplexiteten samt volymen på antalet frågor varierar. Det kan röra sig om användar- och lösenordshantering, Microsoft Office-frågor, Windows, VPN-problem, Active Directory och liknande problematik.

Du kommer att få en utbildning under de första veckorna som säkerställer att du är helt redo för att ta dig an jobbet.

Vad efterfrågas av dig?

Främsta egenskapen vi efterfrågar är ett brinnande intresse för IT, problemlösning och att hjälpa andra. Du behärskar det svenska språket flytande i både tal och skrift, då tydlig kommunikation är mycket viktigt. Du förstår vikten av en god kundrelation och vårdar den, och du kan värdesätta företagets behov av effektivt och kvalitetssäkert arbete. Arbetet kräver även att du är en problemlösare av rang som gillar att jobba såväl självständigt som i team.

Om du under tiden studerar en IT-relaterad utbildning är det meriterande, men inte ett krav. Arbetslivserfarenhet från liknande roller alternativt från någon typ av serviceyrken ses även det som meriterande.

Start är under hösten och man börjar med ca 3 veckors utbildning och introduktion. Därefter finns möjligheten att arbeta 1-2 dagar i veckan anpassat efter dina studier. När sommaren närmar sig så kommer det även finnas möjlighet att arbeta heltid under semesterperioderna.

Tjänsten är en behovsanställning vilket kräver att man har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50% för att kvalificera. Om du är student ser vi gärna att du har minst ett år kvar på din utbildning.

Detta är en stor möjlighet för dig som har ett brinnande intresse inom IT att få gedigen erfarenhet och kunskap inom branschen och påbörja din IT-karriär.

Om Akkodis

På Akkodis strävar vi ständigt efter att hjälpa våra kunder och konsulter att bli framgångsrika. Som konsult är du vår högsta prioritet och när du behöver oss kommer vi att vara där för dig. När det kommer till din karriär så är det du som styr, vi litar på dina beslut och stöttar dig för att du ska nå dina ambitioner. Dina synpunkter värdesätts och för att hålla oss i framkant är du aktiv i Akkodis affärsutveckling och tillsammans skapar vi erbjudanden till marknaden.

Genom att bli vår kollega kommer din vardag som konsult vara varierad med uppdrag i olika projekt i diverse branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät. Som konsult omfattas du av kollektivavtal, försäkringar, företagshälsovård, friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att vi ska få ut mer av varandra ordnar vi regelbundet med sociala aktiviteter.

Akkodis levererar en bred bas av tjänster och kompetenser inom IT, Engineering och Life Science. Våra tjänster präglas av snabbhet, enkelhet och kvalitet. Akkodis finns representerade i USA, Kanada, Europa, Asien med över 100 kontor och med mer än 50 000 kollegor i uppdrag varje dag.

Låter detta intressant?

Sök då in till oss på Akkodis så snart som möjligt! Ansökan gör du via formuläret på vår hemsida. Vi hanterar ansökningar löpande och kan komma att tillsätta tjänsten före sista ansökningsdag.

Har du ytterligare frågor gällande tjänsten tveka inte att höra av dig till ansvarig konsultchef Klas på klas.ahnberg@akkodisgroup.com

Vi väntar med spänning på din ansökan!

Publiceringsdatum
2023-09-20

Kvalifikationer
* Flytande i svenska och engelska, tal och skrift
* Annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50%

Meriterande

* Stort IT-intresse
* Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
* Relevant utbildning

Nyckelord

Supporttekniker, 1st-line, Windows Remotetekniker, IT-support, IT, Juniora supporttekniker, Servicedesk, Service desk analyst, Kundtjänst, Helpdesktekniker, First Line, First Line supporttekniker, First Line support, Teknisk support, Supportmedarbetare, IT-supporttekniker, IT supporttekniker, IT support, Helpdeskansvarig, Juniora supportteknikermedarbetare, Kundtjänstmedarbetare, 1st line support, 1:st line supporttekniker, Serviceenheten, Kundservicepersonal

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-10-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Akkodis Sweden AB (org.nr 556694-0044), https://www.akkodis.se/

Kontakt
Business Manager
Klas Ahnberg
Klas.Ahnberg@modis.se

Jobbnummer
8127573

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Akkodis Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Akkodis Sweden AB: