Affärsskapande Account Manager till Effekt!

Säljkompetens AB / Säljledarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljledarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Säljkompetens AB i Stockholm, Solna, Uppsala, Västerås, Norrköping eller i hela Sverige

Säljkompetens AB är ett företag som är specialister inom säljområdet och arbetar med rekrytering, uthyrning, utbildning och konsulting/effektivisering. Vi grundades 1998 och jobbar med att hjälpa våra kunder utveckla, förstärka och förbättra sin säljorganisation och bistår dem i deras utvecklingsprocess på säljsidan.
Effekt SPU AB är en av Sveriges ledande specialister inom affärsstödjande IT. Företaget äger en stor kompetens inom systemutveckling och som certifierad Microsoft partner är Effekt ett självklart val vid utveckling, design, leverans och implementering av ett av marknadens mest etablerade affärssystem, Microsoft Dynamics NAV. Kunderna finns representerade inom flera branscher och några är de ledande företagen i Norden inom respektive segment. Effekt finns idag representerat på två orter, Stockholm och Umeå. Mer om företaget kan du läsa på www.effekt.se   
Vi söker Dig som kommer att driva försäljningen av ett av världens mest etablerade och snabbt växande affärssystem!  
I rollen som Account Manager arbetar du med alla typer av företag och några av dem är ledande inom sitt område. Då många av kunderna har kontor lokaliserade utanför Norden kännetecknas arbetet även av internationella kontakter. Din uppgift är att söka upp, identifiera, kvalificera och skapa nya affärsmöjligheter, samtidigt som du hanterar befintliga kundrelationer. Du ansvarar för hela säljprocessen och har nära samarbete med Effekts övriga team bestående av verksamhetskonsulter, affärssystemskonsulter, projektledare och utvecklare.   
Du arbetar brett inom alla branscher och din fokus ligger på små, medelstora och stora företag, främst inom produktion, handel och finansbranschen, men även övriga branscher. Du bedriver försäljning mot chefs- och ledningsnivå varpå du måste kunna hantera människor på alla nivåer. Du ansvarar för förhandlingar och avtalshantering och har en viktig roll i utformandet av sälj- och marknadsstrategier, aktiviteter, målgrupp etc. Du utgår från kontoret i Solna och rapporterar direkt till försäljningschefen.
Följande kvalifikationer är viktiga för tjänsten;
•          Du skall ha en stark drivkraft och vilja att göra affärer
•          Du är affärsmässig, självgående och en person som inte ger upp i första taget
•          Du drivs av att göra resultat
•          Du är orädd och en person som hela tiden tänker framåt
•          Du är inte rädd för att hugga i och försöker alltid se lösningar istället för problem
•          Du är prestigelös och ser teamarbete som en självklarhet   
Du jobbar idag som säljare och har dokumenterade goda resultat. Du vill eller har erfarenhet av att jobba med uppsökande försäljning och har erfarenhet av förhandlingar, offerering och avtalsskrivning. Kunskap av IT relaterad försäljning är inte ett krav då vi kommer att ge dig alla nödvändiga förutsättningar. Dina personliga egenskaper och säljdriv kommer att värderas mycket högt! Viss datorvana krävs då vi arbetar med datorn som ett verktyg.  
I denna rekrytering samarbetar vi med Säljkompetens AB. För mer information kring tjänsten kontakta ansvarig rekryterare Zrinka Vranic, 08-20 05 20 eller 0704-97 22 29. Ansökan skickar du till zrinka@saljkompetens.com

Publiceringsdatum
2008-05-15

Arbetstider och omfattning
Heltid. Tillsvidare.

Ersättning
Fast lön + rörlig del.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2008-06-02
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Zrinka Vranic, 08200520

Företag
Säljkompetens AB

Adress
Säljkompetens AB
Barnhusgatan 3
11123 STOCKHOLM

Jobbnummer
222931

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Säljkompetens AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Säljkompetens AB: