Affärsområdeschef Logent Customs, Göteborg
Logent AB / Ekonomichefsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomichefsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Logent AB i Göteborg,
Kungälv,
Härryda,
Tjörn,
Bollebygd eller i
hela Sverige Om tjänsten
Vill du vara med och utveckla Logents tullverksamhet för Sverige och Norge? Nu söker vi en utvecklingsinriktad affärsområdeschef till Logent Customs!
Logent är ett Logistik- och Bemanningsföretag med verksamhet i Norge och Sverige och sysselsätter totalt 3000 personer. Logents tullverksamhet finns idag i Göteborg, Svinesund och från mars 2019 har vi även en ny tullverksamhet i Hån, ytterligare nyetableringar pågår som räknas bli klara slutet 2019. Logents tullverksamhet är ett oberoende tullombud med specialisering inom alla operativa tullprocedurer och konsultering för djupare utredningar. Tillsammans med övriga affärsområden inom Logent erbjuder vi ofta helhetslösningar för våra kunder och ser kontinuerlig utveckling som en förutsättning för en bra och långsiktig kundrelation.
Logents tullverksamhet är i en stark expansiv fas och som affärsområdeschef kommer du ha ett helhetsansvar för verksamheten och försäljningsutvecklingen. Du får en bred roll med både strategiska och operativa frågor där du har budget- och resultatansvar samt personalansvar för tjugotalet medarbetare fördelade på de tre olika kontoren. Du säkerställer att verksamheten når uppsatta mål och nyckeltal gällande försäljning, leverans, kvalitet och kundnöjdhet. I rollen ingår budget, prognoser, kundplaner, försäljningsaktiviteter, årsförhandlingar samt prisjusteringar.
Du är en del av ledningsgruppen för Logent och rapporterar till VD. Ditt team består av tullspeditörer, kontorschefer och försäljningsansvariga för Sverige och Norge. Tjänsten är placerad vid Logents kontor i Göteborg.
Din profil
Vi söker dig som lockas av utmaningen att leda och utveckla en verksamhet i tillväxt mot goda resultat. Du har erfarenhet av affärsutveckling och att driva utvecklings- och effektiviseringsprojekt där du leder och följer upp arbetet med budgetansvar och rapportering. Du har god ekonomisk förståelse och en stark förmåga att se helheten, du är bra på att utveckla processer som stödjer de uppsatta målen genom att ta fram relevanta nyckeltal för mätbarhet och analys. Har du tidigare erfarenhet av att arbeta med tullverksamhet är det meriterande men inget krav.
Som person är du driven och kommunikativ, du har goda ledaregenskaper och är bra på att bygga och utveckla relationer med medarbetare och kunder. Vi ser gärna att du har högskoleutbildning, kanske är du utbildad ekonom eller ingenjör.
Om Logent
Logent är en oberoende tjänsteleverantör inom logistik med ett heltäckande erbjudande inom Supply Chain Management. Vårt erbjudande innefattar tjänster och branschlösningar inom våra tjänsteområden Logistik, Bemanning, Hamn & Hub och Kompetens. Logent finns representerade på ett flertal orter i Sverige och Norge med ca 3000 anställda. Under 2018 omsatte Logent närmare 1,5 miljarder SEK. Läs mer på
www.logent.se Intresserad av tjänsten?
Vi behöver din ansökan med CV samt ett personligt brev där du beskriver varför just du är rätt person för tjänsten som affärsområdeschef hos Logent Customs. Vi kommer att ha intervjuer löpande så vi ser gärna att du ansöker snarast. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Marie-Louise Bååth på Logent, tel. 070-722 77 59 eller mail
marie-louise.baath@logent.se Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2019-02-01ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-02-18
Ange följande referens när du ansöker: 2776
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMarie-Louise Bååth 070-7227759
FöretagLogent AB
AdressLogent AB
HAMMARBY KAJ 14
12030 Stockholm
KontorsadressHAMMARBY KAJ 14
Jobbnummer 4589745
Observera att sista ansökningsdag har passerat.