Affärsinriktad IT-supporttekniker
Dav Partner AB / Supportteknikerjobb / Mölndal
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Mölndal,
Göteborg,
Partille,
Härryda,
Kungsbacka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Dav Partner AB i Mölndal,
Stockholm eller i
hela Sverige Verksamhetsbeskrivning
DAV Partner är specialiserat på att levererar professionella helhetslösningar inom bild och ljudteknik samt videokonferens, (IP-kommunikation), till offentlig sektor samt B2B.
Vi har lång erfarenhet att driva affärsprocesser med högkvalitativa tjänster och produkter från marknadens ledande tillverkare inom vårt verksamhetsområde.
Om tjänsten:
Vi söker en driven och engagerad kollega som blir en viktig kugge i DAV Partners sälj och IT-supportorganisation.
Du kommer ingå i vårt team och deltaga vid kundmöten i pre-sale funktion, stötta säljarna med orderläggning, samordning av leveranser, framtagningen av offertunderlag/tekniska lösningsförslag samt hantering utav videokonferensrelaterade kund/supportärenden.
I arbetet ingår även löpande kontakt med leverantörer och samarbetspartner där en stor del är utbildning på produktnyheter.
I rollen som IT-supporttekniker kommer du att driva och utveckla vår kundsupport. Du kommer att ha tekniskt ansvar över tjänsteplattform DAVmeeting samt hantera den interna IT-miljön. Du gör även kontinuerlig uppföljning av våra kunders videokonferenssystem samt videoinfrastruktur för löpande uppdateringar.
Vi söker dig som har:
• Förmågan att skapa goda affärer genom att sätta kunden i fokus.
• Viljan att utvecklas och bli en nyckelspelare i vårt lag.
• Erfarenhet att driva egna projekt med resultatansvar.
• Struktur i ditt arbete och är noggrann i dina arbetsuppgifter.
• God kunskap och förståelse inom IT och IP-kommunikation.
• Ett stort teknikintresse, gärna inom AV/ Videokonferensområdet.
• Erfarenhet av att arbeta som tekniskt säljstöd, IT-support eller motsvarande
• God verbal förmåga och kan uttrycka dig obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift
Dina egenskaper:
Vi tror att du är en driven, noggrann, strukturerad och ansvarstagande person. Då du kommer att arbeta tillsammans med andra är det också viktigt att du trivs med att arbeta i grupp/projekt. Du är en lyssnande person som förstår kunden och har förmågan att prata med kunden på kundens språk. Du är pedagogisk och inger förtroende.
Bakgrund:
• Gymnasial utbildning med inriktning på IT eller motsvarande
• Arbetslivserfarenhet inom support/sälj/IT/IP-kommunikation
• B-körkort
Vi erbjuder:
• En tjänst i ett av Sveriges ledande företag inom audiovisuellkommunikation
• Goda utvecklingsmöjligheter i en expansiv bransch
• Produkt/systemspecifik utbildning, sker löpande i samarbete med våra leverantörer och samarbetspartners
Mer information:
Placering: Mölndal, Södra Ågatan 18A (huvudkontor)
Form: Heltid, tillsvidareanställning
Välkommen att skicka ditt CV samt personligt brev , (max en A4) till
stefan@dav.se Märk ansökan: "Affärsinriktad supporttekniker"
Tjänsten tillsätts löpande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid
Publiceringsdatum2017-02-22Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-04-18
Ange följande referens när du ansöker: Affärsinriktad supporttekniker
Kontaktstefan@dav.seFöretagDAV Partner AB
AdressDAV Partner AB
43135 MÖLNDAL
KontorsadressSödra Ågatan 18 A
Jobbnummer 3335571
Observera att sista ansökningsdag har passerat.