Affärsenhetschef till Nordomatic AB i Malmö
Activpersonal I Sverige AB / Chefsjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla chefsjobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Activpersonal I Sverige AB i Malmö,
Burlöv,
Staffanstorp,
Vellinge,
Lund eller i
hela Sverige ActivPersonal har sedan 2008 framgångsrikt hjälpt våra kunder med att hitta och leverera kompetent personal. Vi är en personlig och engagerad personalpartner. Vi levererar effektiva, flexibla och skräddarsydda lösningar för alla typer av företag, oberoende av storlek. Vi är sedan 2009 via Kompetensföretagen, ett auktoriserat bemanningsföretag och sedan juli 2019 även ett auktoriserat rekryteringsföretag. Vi har AAA i kreditvärdighet enligt Bisnode. Du kan läsa mer om oss på activpersonal.se
•
Nordomatic är en specialiserad tillväxtkoncern med fokus på 'smart buildings' och energieffektivisering i större fastigheter. Verksamheten startade 1967 och är idag den ledande, oberoende partnern inom fastighetsautomation med cirka 400 medarbetare och en omsättning som överstiger 800 MSEK. Nordomatic ägs av Adelis Equity som har målsättningen att fortsätta driva en expansiv tillväxt i Norden och ett av målen är att nå 1 mdr SEK år 2020. Koncernen är verksam i Sverige, Danmark och Norge. I Sverige finns kontor på 9 platser i landet. Nordomatics huvudkontor ligger i Stockholm/Tyresö. Du kan läsa mer på
www.nordomatic.se Vill du bidra och verka i en bransch där megatrender som IoT, hållbarhet, energibesparing och digitalisering är vardag?
Nordomatic är störst i Sverige inom styrentreprenad samt lokalt marknadsledande. Vi söker nu en ny Affärsenhetschef (AEC) till vårt kontor i Malmö.
Nordomatic Malmö tillhör Affärsområde Väst med cirka 80 medarbetare fördelat på tre enheter (Malmö, Göteborg och Borås) med total budget för 2019 på 165 MSEK. I Malmö har vi 30 medarbetare med budget 2019 på 67 MSEK. Organisationen består av kompetenta, erfarna och engagerade medarbetare där trivseln är god.
Arbetsbeskrivning
Som AEC kommer du ansvara för prospektering, ny- och merförsäljning både inom entreprenad- och serviceaffären, samt att genomföra förhandlingar och kontraktsskrivande med kund. För att skapa förutsättningar för en framtida tillväxt genom en ökad försäljning så är det din uppgift som AEC att positionera enheten på den lokala marknaden. Du förväntas även ansvara för den taktiska och strategiska lokala planeringen, att formulera prestationsmål samt leda medarbetarna mot dessa mål genom att aktivt driva lokala marknadsfrämjande åtgärder. Du kommer även ansvara för kontakten med vår bransch- och arbetsgivarförening.
En viktig uppgift i din roll som AEC blir att bidra till den vinnande kultur som finns bland medarbetarna och att kontinuerligt se över kompetensbehoven. Som AEC ansvarar du för att enhetens resurser nyttjas optimalt och att ha en effektiv resursstyrning med rätt bemanning i pågående och kommande projekt. Du kommer att rapportera direkt till Affärsområdeschefen.
I rollen AEC kommer du att ingå i affärsområdets ledningsgrupp vilka träffas kvartalsvis. Kvartalsvisa möten sker även med VD och CFO.
Du är helt enkelt ledaren som tillsammans med ditt team är specialist på att skapa långsiktiga och lönsamma relationer med våra kunder inom Affärsområde Väst.
Vi erbjuder
För rätt person erbjuder vi en central, spännande och varierande befattning som Affärsenhetschef i ett innovativt och marknadsledande företag inom en framtidsbransch. Hos oss hjälps vi åt, har korta beslutsvägar och en stark teamkänsla med ett gemensamt mål att lyckas tillsammans. Vi erbjuder fast lön + eventuell bonus + personalbil samt möjlighet till personlig utveckling.
Erfarenhet som krävs
Du som söker tjänsten har dokumenterad försäljnings- och förhandlingserfarenhet samt erfarenhet av kommersiellt ansvar från entreprenad/servicebolag inom bygginstallation eller fastighetsteknik. Du har även erfarenhet från chefsbefattning med personal- och ledaransvar. Du besitter även viss företagsekonomisk kännedom. Som person är du tekniskt intresserad och kunnig. Att arbeta med dator, Officepaketet framförallt Excel och CRM-system är helt naturligt för dig. Du har körkort samt behärskar svenska i tal och skrift.
Publiceringsdatum2019-10-24Dina personliga egenskaperSom chef/ledare har du ett jordnära och engagerat ledarskap. Som person är du analytisk, tar egna initiativ, sätter igång aktiviteter inom enheten samt drivs av att få din personal nå uppsatta mål.
För att lyckas i rollen som AEC är det väsentligt att du är en person som har ett stort affärsmässigt driv, du tycker om att förhandla och har förmågan att hjälpa kunden att få den tekniskt och ekonomiskt bästa lösningen för sin verksamhet. Du är lagspelaren som ser nyttan för hela företaget, samtidigt som du kan arbeta självständigt. Du trivs när du har mycket att göra. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och profil till den här tjänsten.
Så ansöker duI denna rekrytering samarbetar vi med ActivPersonal och du är välkommen att kontakta rekryteringskonsult Johan Spjuth på 0733- 67 06 60 vid frågor. Sista ansökningsdag är sista november, men ansök snarast då urval och intervjuer sker löpande.
Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-11-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagActivpersonal i Sverige AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Activpersonal i Sverige AB (org.nr 556755-8019),
http://www.activpersonal.se Arbetsplats ActivPersonal AB
Jobbnummer 4871404
Observera att sista ansökningsdag har passerat.