Affärschef Mälardalen

Transdev Sverige AB / Chefsjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora, Lindesberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Transdev Sverige AB i Örebro, Lindesberg, Karlskoga, Köping, Eskilstuna eller i hela Sverige

Transdev söker en Affärschef till vår affär Serviceresor

Vill du arbeta på ett av de marknadsledande bolagen inom persontransporter? Vill du vara en viktig funktion för våra affärsavtal och bidra till ett resande där vi levererar med service och omtanke inom den särskilda kollektivtrafiken och samtidigt bidra till hållbar utveckling i en samhällsviktig funktion? Är du en lyhörd, engagerad och naturlig ledare som vill utveckla och leda affärer inom persontrafik? Då kan du vara den vi söker.

Publiceringsdatum
2023-04-09

Om tjänsten
Transdev Mälardalen söker en Affärschef. Som Affärschef kommer du arbeta med våra affärer inom särskild kollektivtrafik där du kommer utveckla och säkerställa trafikleverans i enlighet med både befintliga och nya avtal.

I rollen är du ansvarig för att affärens verksamhetsområde bedrivs och utvecklas i enlighet med definierade mål, och planer, samt säkerställer att affären och dess medarbetare följer avtal, lagar och föreskrifter

Du är resultat- och verksamhetsansvarig för dina affärer, vilket innebär att verksamheten ska bedrivas i enlighet med affärsområdets uppsatta mål i affärsplanen och i enlighet med Transdevs övergripande strategi samt vår värdegrund. I rollen ingår att arbeta såväl operativt med driftnära frågor som strategiskt med stort fokus på kvalitén i våra leveranser och med våra resenärer. Din uppgift är även att vara drivande i att skapa nya affärer, men även att vara delaktig i affärsutveckling. En god relation med våra Trafikhuvudmän är central och i rollen som Affärschef är det viktigt att bibehålla och utveckla dessa relationer på såväl taktiskt som strategisk nivå.

Du rapporterar till Affärsområdeschefen och ingår i affärsområdets ledningsgrupp.

I rollen kommer du bland annat ansvara för:

• Målstyrning och verksamhetsplanering

• Lönsamhet och tillväxt inom affärerna

• Resultatansvar

• Upprättandet av budget och prognos inom affärerna

• Medverka och bidra i arbetet med framtagande av en årlig långsiktig planering

• Utveckling och uppföljning av kundavtal

• Contract management, följa upp, optimera och utveckla affärerna på både kort och lång sikt

• Göra marknads - och affärsanalyser

• Skapa nya affärsmöjligheter

• Managementrapportering

• Kommunikation mot marknaden

• Vara talesperson gentemot media rörande frågor om affärernas verksamhetsområde

Vi söker dig

Som har en akademisk examen alternativt har tillförskansat dig relevant erfarenhet genom arbetslivserfarenhet. Vi ställer höga krav på att vara en god förebild som chef och ledare vilket innebär att du ska ha goda kunskaper och erfarenhet att leda och utveckla våra medarbetare.

För att bli framgångsrik i rollen har du goda kunskaper inom ekonomi och är van vid budgetarbete, är en god förhandlare samt har kunskaper inom arbetsrätt och arbetsmiljö. Vi ser gärna att du har god erfarenhet av att driva en egen affär med produktionstänk. Har du branscherfarenhet är det en fördel men inget krav, kanske har du arbetat i en motsvarande roll i annan bransch. Vi är självklart öppna för att se vilka fördelar vi kan få med erfarenheter även från andra branscher.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och det är viktigt att du som person är en prestigelös och lyhörd ledare och chef som brinner för att se andra utvecklas och växa. Du har förmåga att arbeta både på strategisk, taktisk och på en operativ nivå och är en person som gärna delar med dig av erfarenhet och kunskap.

Att skapa relationer och ha förmåga att kommunicera på ett tydligt och lättsamt sätt är en självklarhet för dig oavsett vilken målgruppen är. Vidare är du strukturerad och noggrann och sätter ett stort värde i att leverera efter verksamhetens mål och våra huvudmäns önskemål och krav.

Vi erbjuder

Transdev Sverige med ca 5 500 medarbetare ingår i koncernen Transdev Group (https://www.transdev.com/en/), som driver persontrafik och skapar integrerade transportlösningar i 17 länder. Varje dag möjliggör våra 80 000 medarbetare mer än 11 miljoner effektiva, smidiga och miljövänliga resor världen över. Som medarbetare på Transdev får du arbeta i en spännande bransch som ständigt utvecklas och förändras och som dessutom fyller en viktig samhällsfunktion. Transdev är ett företag med en uttalad ambition att vara ett persontransportföretag som driver utvecklingen i branschen och arbetar aktivt med hållbara lösningar för att öka kollektivtrafiken. Våra värderingar "Handling, Ansvar, Nytänkande och Samspel", styr vår vardag och du blir en viktig resurs i det arbetet

Mer information och ansökan

Tjänsten är en tillsvidareanställning. Transdev vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter.

Har Du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig för rekryteringen, Helene Marsi, HR Business Partner; helene.marsi@transdev.se tel. 070-3150909

Urval och intervjuer sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden löpt ut, så skicka din ansökan så snart som möjligt

Välkommen med din ansökan!

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-04-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Transdev Sverige AB (org.nr 556042-4391), https://www.transdev.se/

Arbetsplats
Transdev

Kontakt
Helene Marsi
helene.marsi@transdev.se

Jobbnummer
7639470

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Transdev Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Transdev Sverige AB: