Administrerande innesäljare - B2B

Synoptik / Säljarjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Synoptik i Solna, Stockholm, Sollentuna, Täby, Upplands Väsby eller i hela Sverige

Synoptik har de senaste åren haft en stark tillväxt och är idag, med cirka 110 butiker en av Sveriges ledande optikkedjor. Som första optiker någonsin nominerades vi 2014 till Årets Butikskedja.

Synoptik är en del av Grand Vision, världsledande inom optisk retail och med butiker i fler än 40 länder. Vi ägs även av Synoptikfonden, en icke vinstdrivande stiftelse som verkar för att främja nordisk forskning inom optik.

Det sociala ansvaret är viktigt för oss - därför driver vi Optiker utan gränser och genomför varje år en biståndsresa där vi hjälper tusentals människor till ett bättre liv genom att ge dem möjligheten att se.  För mer information, se www.synoptik.se

Jobbar du i butik idag och är sugen på nya utmaningar? Älskar du kundkontakt, att sälja och administrativa uppgifter?

Nu söker vi dig, en Administrerande innesäljare B2B

Syftet med tjänsten är att driva försäljning på små och mellanstora bolag och att administrera avtal och frågor från butiker och företagskunder.

Arbetet består av att i ett högt tempo administrera och följa upp befintliga och nya kunder främst över telefon. Detta tillsammans med daglig kontakt med våra butiker via telefon och mail där du fungerar som en supportfunktion. Du arbetar i ett nära samarbete med vår chef för B2B Theres där ni tillsammans arbetar strategiskt för att öka volym och omsättning. Vi arbetar med CRM systemet Super Office.

Dina Huvudsakliga arbetsuppgifter

• Administration av avtal och avtalsfrågor

• Bearbeta nya och befintliga kunder per telefon och mail

• Kundbesök 1-2 gånger per månad

• Stöd till butiker och företagskunder gällande avtalsfrågor via mail och telefon

• Administrera material till upphandlingar

• Koordinera för lokala event på företag

Vi vill vara en arbetsgivare med utvecklingsmöjligheter inom företaget och ser därför gärna att du idag jobbar i en av våra butiker. Har Du viljan och engagemanget ser vi att Du kan växa in i rollen och vi ger dig utbildning i de verktyg vi använder.

Du ser att du är en person som

• har en mycket god administrativ förmåga

• är noggrann, strukturerad och självgående

• brinner för service, älskar kundkontakter och att nå resultat i team

• är driven, envis och initiativrik

• är van att arbeta mot och uppnå tuffa mål

En fördel är om du

• kan formulera sig väl i tal och skrift på svenska och engelska

• har god vana av att arbeta i Officepaketet

Vi erbjuder

• Ett spännande och varierande arbete med trevliga kollegor.

• En informell och positiv arbetsmiljö.

• Utvecklingsmöjligheter.

Publiceringsdatum
2015-02-11

Övrig information
Anställningen är på heltid och tillsvidare med tillträden den 1 juli eller enligt överenskommelse. Vid frågor är du välkommen att kontakta Theres Briger på telefon 070-606 27 42

Vänta inte med att skicka in din ansökan då vi kommer att intervjua löpande, sista ansökningsdag är den 20 februari.

Välkommen in med din ansökan!

Arbetstider och omfattning
Heltid -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-02-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Synoptik

Adress
Synoptik
SOLNA TORG 3
17145 Solna

Kontorsadress
SOLNA TORG 3

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2162211

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Synoptik

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Synoptik: