Administratörer till Plan & Bygg
Kungsbacka Kommun / Administratörsjobb / Kungsbacka
2011-05-12
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administratörer till Plan & Bygg" (publicerad 2017-11-09) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Kungsbacka,
Mölndal,
Göteborg,
Härryda,
Partille eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kungsbacka Kommun i Kungsbacka,
Göteborg,
Halmstad,
Laholm,
Hylte eller i
hela Sverige I Kungsbacka, som är en av landets främsta tillväxtkommuner, värnar vi en bra verksamhet och en stabil ekonomi. Öppenhet och självständighet i arbetet är viktigt för oss. Vi har ett modernt styrsystem med bland annat en utvecklad modell för målarbete och uppföljning.
Då Kungsbacka är en expansiv kommun innebär det möjligheter och utmaningar inom utvecklingen av våra verksamheter.
Förvaltningen för Plan & Bygg omfattar fyra avdelningar; bygglov som ansvarar för bygglovverksamheten, plan som ansvarar för framtagande av detaljplaner, kart som ansvarar för GIS, kart- och mätverksamheten samt administrationen som är en stödfunktion till de övriga avdelningarna.
Vi söker nu två administratörer till administrativa avdelningen. Avdelningen består idag av 10 personer och du blir ytterligare en i vår grupp där vi har ett nära samarbete kring arbetsuppgifterna. Vi jobbar utifrån Lean-metoden. Ditt arbete kommer att beröra följande delar i våra arbetsprocesser:
• Registrera ärenden i vårt verksamhetssystem ByggReda
• Tillskriva berörda grannar och skicka ut remisser
• Hantera inkomna överklaganden
• Expediering av beslut
• Vara back-up i vår reception
• Även andra arbetsuppgifter inom förvaltningen kan komma ifråga beroende på din kompetens och organisationens behov
Arbetet innebär mycket kontakt via telefon, brev, e-post och besök med allmänheten, våra kunder, andra myndigheter och andra förvaltningar inom kommunen.
Det är viktigt att du är en god administratör och vi ställer krav på att du ska ha en gymnasieutbildning med administrativ inriktning som du har kompletterat med någon form av administrativ påbyggnadsutbildning eller så har du förvärvat dina kunskaper genom mångårig erfarenhet av administrativt arbete. Det är ett krav att du har flerårig erfarenhet från administrativt arbete i offentlig sektor. En viktig förutsättning är också att du har utbildning och god vana att arbeta med IT-stöd. Vi ser gärna att du har erfarenhet från verksamhets-systemet ByggReda. Grundläggande kunskaper om kommunallagen, förvaltningslagen, offentlighet och sekretess är en förutsättning för arbetet.
Kungsbacka kommun driver ett aktivt arbete som innebär att kommuninvånarna får tjänster av rätt kvalitet, ett professionellt utförande och bra bemötande. Därför har också dina personliga egenskaper stor betydelse. Vi ser att du är en person med god förmåga till samarbete och flexibilitet. Du har ett kundorienterat förhållningssätt och är tillmötesgående i ditt beteende. Du tar initiativ, är uppmärksam, strukturerad, noggrann och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt. Du talar klart och välformulerat och producerar skrivna dokument av god kvalitet.
Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid och vår önskan är att du börjar hos oss så snart som möjligt.
Då vi är ett kvinnodominerat arbetslag ser vi gärna manliga sökande.
Välkommen med din ansökan senast 2011-05-25.
Vi undanber oss all kontakt med annons- och rekryteringssäljare.
När du söker ett jobb hos Kungsbacka kommun vill vi att du använder dig av kommunens rekryteringssystem. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på "Ansök" längst ner i annonsen.
Publiceringsdatum2011-05-12Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktKatarina Eiderbrant, Verksamhetschef Administration, + 0300-83 40 16
FöretagKungsbacka kommun
AdressKungsbacka kommun
Stadshuset
43481 Kungsbacka
Jobbnummer 930939
Observera att sista ansökningsdag har passerat.