Administratörer till förvaltningen för funktionsstöd

Göteborgs kommun / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs kommun i Göteborg, Härryda, Tjörn, Alingsås, Orust eller i hela Sverige

Förvaltningen för funktionsstöd i Göteborgs Stad arbetar för att människor med funktionsnedsättning ska kunna leva självständiga liv med meningsfull sysselsättning, rik social samvaro och full delaktighet i samhället utifrån sina förutsättningar. Vi beslutar utifrån lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade samt socialtjänstlagen, och arbetar med boende, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, olika former av avlastning, stöd och ledsagning.

Med ca 6 000 medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning och vill vara med och utveckla kunskapsområdet och bidra till att rättigheterna om delaktighet och tillgänglighet gäller alla.

Här finns plats för dig som är bra på att inkludera andra, tänker nytt och som med engagemang skapar bättre vardagar för göteborgarna. Välkommen att bli en av oss! Du är Göteborg.

Följ oss gärna på LinkedIn: www.linkedin.com/company/goteborg-funktionsstod


Publiceringsdatum
2021-09-17

Arbetsuppgifter
Är det du som håller en hög servicenivå och är en fena på administration? Till oss på administrativa enheten Nordost söker vi nu en kollega till vårt kompetenta team!

Den administrativa enheten bildades i årsskiftet då Göteborgs stad genomgick en stor organisationsförändring. Gamla Östra Göteborg och Angered slogs då ihop och bildade stadsområde Nordost. Vi är en grupp administratörer som gör vårt bästa för att ge så gott och professionellt administrativt stöd som möjligt. Vi är för tillfället 17 administratörer som har sin arbetsplats på Förstamajgatan, Angereds Torg samt Kultivatorgatan. Vi stöttar drygt 30 chefer och arbetar bland annat med: personal- och lönesystem, ekonomiadministration, avgiftshantering, verksamhetssystem m.m.

Den 1 september startades en ny inköpsorganisation där vi i Nordost är pilotprojekt. Tjänsten är inriktad på inköp och ekonomi och därav en del av pilotprojektet. Det innebär att man främst arbetar med beställningar, direktupphandlingar, fakturahantering m.m. I uppdraget ingår tät kontakt med respektive enheter, kollegor och övriga stödfunktioner samt olika externa aktörer.
Du kommer även att få arbeta i Personec som är ett personalsystem där alla medarbetares löner hanteras. Du kommer inneha rollen som chefsstöd och ha ett nära samarbete med de enhetschefer du stöttar.

Vi erbjuder dig ett stimulerande uppdrag i en positiv och kompetent grupp som tänker nytt och arbetar tillsammans.

Välkommen till oss!


Kvalifikationer
Önskvärt vore om du har en eftergymnasial utbildning med administrativ inriktning. Ett krav är att du har en dokumenterad erfarenhet av administrativt uppdrag inom offentlig förvaltning med inriktning funktionsstöd. Har du längre erfarenhet av beställningar, offentlig upphandling och personaladministration är det meriterande samt om du tidigare har arbetat i verksamhetssystemen Proceedo och Personec. God datorvana är ett krav och du är en van användare av Office365.

Du tar stort eget ansvar och duktig på att formulera dig i tal och skrift. Du behöver vara öppen för utmaningar och vilja leverera lösningar på olika problem. Arbetet ställer krav på att du kan arbeta självständigt och ta egna initiativ och arbeta under tidspress. Du är noggrann med att leverera en god kvalitet samt att slutföra de uppgifter du har tagit dig an inom givna tidsramar.

Känner du igen dig i ovanstående beskrivning så kommer du att trivas på vår enhet. Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
I denna rekrytering kommer vi inte att efterfråga ett personligt brev som ansökningshandling. Istället kommer du som söker att få svara på ett antal frågor där vi ber dig beskriva din kompetens inom efterfrågat område.

Som en del av urvalsprocessen kommer vi att använda oss av arbetspsykologisk testning. De sökande som uppfyller kraven kommer få testen skickat till uppgiven e-post. Kontrollera därför även skräpkorgen i din mail.

Intervjuer för denna tjänst kommer att hållas digitalt på grund av rådande pandemi.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Vi värnar om våra medarbetares hälsa och erbjuder bl.a. friskvårdsbidrag, rabatterade träningskort och cykelförmån. Vi har rökfri arbetstid.

När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem, i enlighet med GDPR.

Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningens eller stadens omställningsarbete.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2022-01-10 Enligt överenskommelse .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-10-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Göteborgs kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C63030".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Göteborgs kommun (org.nr 212000-1355)

Arbetsplats
Göteborgs Stad , Förvaltningen för funktionsstöd

Jobbnummer
5973834

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs kommun: