Administratörer till Bygglovsavdelningen
Örebro kommun / Administratörsjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Örebro kommun i Örebro,
Kumla,
Nora,
Ljusnarsberg eller i
hela Sverige Vi söker två engagerad bygglovsadministratör med intresse för plan- och byggfrågor till vår administrativa grupp på bygglovsavdelningen!
Publiceringsdatum2022-07-22Om tjänstenSom administratör hos oss blir du en viktig del i den administrativa delen av bygglovsprocessen. Du kommer självständigt att utföra administrativa arbetsuppgifter och ge administrativt stöd i verksamheten. Dina arbetsuppgifter kommer att vara omväxlande med många kontakter, både interna och externa.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• registerara inkomna handlingar och upprätta ärenden
• kungöra och expediera olika sorters beslut, fysiskt och digitalt
• ta fram och sköta faktureringsunderlag m.m.
• löpande leverera statistik
• generellt administrativt stöd åt avdelning och chefer
Kompetenser• avslutad gymnasieutbildning, inriktning administration eller liknande
• god datorvana
Som administratör har du ett sinne för ordning och reda och kan självständigt prioritera ditt arbete. Du har ett gott bemötande och arbetar bra med andra människor. Du behärskar det svenska språket på ett sätt så att du kan kommunicera med kollegor samt skriftlig dokumentera det som verksamheten kräver.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Övrigt meriterande
• relevant YH alt. högskoleutbildning
• erfarenhet av administrativt arbete
• grundläggande kunskap om bygghandlingar
• kunskap och förvaltningslagen och plan- och bygglagen
• erfarenhet av verksamhetssystemet ByggR
Tjänstens omfattning och tillträdeAnställningsform: tillsvidaretjänst, samt vikariat
Sysselsättningsgrad: 100%
Tillträde: enligt överenskommelse. Vikariat fr.o.m. enligt överenskommelse och 1 år från anställningsdatum
Antal tjänster: 1 tillsvidareanställning, 1 vikariat
Om arbetsplatsen
Bygglovsavdelningen ingår som en av fyra avdelningar på Stadsbyggnad med drygt 120 anställda. Stadsbyggnad ansvarar för översiktlig planering, detaljplanering, markförsörjning och exploatering, trafikplanering, naturvård, kulturmiljövård, bygglov, fastighetsbildning, GIS och kartframställning. Avdelningen är uppdelad i två enheter med två enhetschefer och 25 engagerade medarbetare.
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på
www.orebro.se/jobb.Övrig information
Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.
Så ansöker duSista ansökningsdag är 7 augusti.
Vid frågor om rekryteringsprocessen eller tjänsten, vänligen kontakta rekryterande chef via mailadressen nedan. Du kommer bli kontaktad inom 1-2 arbetsdagar.
Välkommen med din ansökan!
Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-08-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagÖrebro kommun
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Örebro kommun (org.nr 212000-1967),
http://www.orebro.se Arbetsplats Örebro Kommun
Kontakt SACO ., Facklig Expedition
019-21 30 96 Jobbnummer 6836592
Observera att sista ansökningsdag har passerat.