Administratörer inom ärenderegistrering
Intrum Justitia Sverige AB / Redovisningsekonomjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Intrum Justitia Sverige AB i Göteborg,
Varberg,
Nacka,
Malmö,
Upplands-Bro eller i
hela Sverige Intrum Justitia är Europas ledande företag inom Credit Management Services och erbjuder heltäckande kredithanteringstjänster som ska bidra till att förbättra kassaflöde och lönsamhet för företagets kunder. Intrum Justitia grundades 1923 och har omkring 3 400 anställda i 22 länder. Koncernens omsättning uppgick 2009 till 4,1 miljarder kronor. Intrum Justitia AB är noterat vid Nasdaq OMX Stockholm sedan 2002. Mer information finns på
www.intrum.seAdministratörer inom ärenderegistrering
Intrum Justitia erbjuder lösningar för hela kreditprocessen: kreditinformation, fakturaservice, inkasso, inkassobevakning och köp av fordringar. Våra lösningar ger uppdragsgivaren ökad lönsamhet samtidigt som vi stödjer en trygg tillväxt och bra kundrelationer.
Till vår avdelning för ärenderegistrering söker vi administratörer som vill arbeta med kunden i fokus. Vi är idag ett 10-tal personer som stöttar affärsverksamheten genom att säkerställa att den grundläggande administrationen utförs snabbt och kvalitetssäkert.
Som administratör arbetar du med registrering av nya ärenden i våra produktionssystem. Du säkerställer att vi har korrekta person- och företagsuppgifter och sköter efterforskning av exempelvis adressinformation. Tillsammans med övriga kollegor i teamet ansvarar du för att utföra uppgifterna inom givna tidsramar. På så sätt har ditt dagliga arbete en direkt påverkan på Intrum Justitias förmåga att leverera effektiva tjänster till våra kundföretag.
Vi erbjuder ett kundfokuserat arbete som innehåller så väl eget ansvar som teamwork. Som nyanställd får du gedigen utbildning och på sikt har du möjlighet att vidareutveckla dina kunskaper i kredithantering.
Publiceringsdatum2010-12-11KvalifikationerVi söker dig som har:
• Gymnasieutbildning
• Tidigare erfarenhet av administrativa uppgifter eller arbete i kundtjänst
• God datavana, särskilt gällande Officepaketet
• Väl utvecklad förmåga att uttala dig i tal och skrift på svenska och engelska
Tidigare erfarenhet från inkassobranschen är meriterande, liksom dokumenterade kunskaper i ekonomi eller juridik.
Dina personliga egenskaperDu är en glad och positiv person som brinner för att ge god service. Du trivs med ett högt arbetstempo och har förmåga att prioritera bland arbetsuppgifter med kunden i fokus. Vi värdesätter också att du är flexibel och öppen för förändring. Vi förutsätter att du är en god lagspelare som bidrar till samarbetet i gruppen och mellan avdelningar.
Anställningsvillkor
Vi har två lediga tjänster för tillfället; en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning samt ett vikariat. Lön enligt överenskommelse. Placering i Göteborg. Vi tillämpar kollektivavtalet Almega Tjänsteföretagen - Unionen.
Så ansöker duDin skriftliga ansökan sänder du via e-post till
jobb@intrum.com senast den 31 december 2010.
Skriv "Administratör + ditt namn" i ämnesraden. Ange gärna om du enbart är intresserad av tillsvidareanställning, eller om du också är intresserad av vikariat.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Kristina Vad Jensen telefon 08-616 77 00 (vxl). Facklig kontaktperson i denna rekrytering är Anders Wessman som nås på 031-616 997.
Välkommen till Intrum Justitia!
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2010-12-31
Ange följande referens när du ansöker: Administratör + ditt namn
Ansökan kan skickas till e-postadress:
jobb@intrum.comFöretagIntrum Justitia Sverige AB
AdressIntrum Justitia Sverige AB
41106 Göteborg
KontorsadressSödra Hamngatan 53
Göteborg
KontaktuppgifterTelefonnummer: 08 616 77 00
E-postadress:
jobb@intrum.com Jobbnummer 799131
Observera att sista ansökningsdag har passerat.