Administratör/utbildningskoordinator

Changemaker AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Changemaker AB i Stockholm, Karlstad, Malmö, Boden eller i hela Sverige

Changemaker Educations identifierar arbetsmarknadens framtida behov av kompetenser och förmågor. Vi designar innovativa och effektfulla utbildningar. Vi kompetensutvecklar dagens och morgondagens ledare, medarbetare och entreprenörer. Vi ger dem verktygen att forma framtiden. Vi har funnits i över 20 år och utbildar inom YH, folkhögskola, företag och i EU-projekt. Vi bygger vår verksamhet på "Kaospiloternas" pedagogiska modeller och attityd.

Changemaker Educations är en del av AcadeMedia, norra Europas största utbildningsföretag.

Är du vår nya administratör/utbildningskoordinator i Stockholm?

Changemaker Educations AB söker dig som vill jobba med våra yrkeshögskoleutbildningar i Stockholm.

Vi är en växande skola som under de senaste 20 åren verkat inom de digitala och kreativa branscherna. Hos oss får du nära kontakt med såväl studerande, gästföreläsare och näringslivet.

I rollen som utbildningskoordinator ansvarar du för att koordinering och administration av våra utbildningar bedrivs på ett strukturerat och effektivt sätt.

Du kommer jobba i team med utbildningsledare och övriga koordinatorer för att upprätthålla god kvalitet i förberedelser, genomförande och uppföljning av utbildningarna.

Ditt uppdrag och ansvar

I rollen som utbildningskoordinator är du delaktig i driften av våra utbildningar och jobbar nära våra utbildningsledare som har huvudansvaret för genomförandet av våra yrkeshögskoleutbildningar. Du blir en resurs för skolan i Stockholm och samarbetar delvis med övriga orter, uppdraget innefattar en mix av service, koordinering, projektledning samt löpande administration över orterna.

Du är noggrann, flexibel och van att organisera ditt arbete självständigt. Du tycker om att arbeta i periodvis högt tempo och hanterar många olika ärenden parallellt. Du har god kommunikativ och social förmåga, är lyhörd samt bra på att söka information på egen hand. Du kommunicerar flytande på svenska och engelska, både i tal och skrift.

Arbetet innefattar administrativa rutiner och processer kopplat till de olika utbildningarna inom området så som;

• Ansvar för ärenden som berör t ex studieintyg, betygsutdrag, examensbevis etc.
• Delaktig i administration och genomförande av t ex kursutvärderingar, betygsrapportering och annan dokumentation
• Ansvar för administrativa processer och planering kring schema, examen och CSN-rapportering mm.
• Ansvar för att säkerställa att dokumentation, rapportering och kvalitetssäkring sker i enlighet med Myndigheten för Yrkeshögskolans krav
• Delaktig i ledningsgruppsmöten med ansvar att skriva protokoll
• Behjälplig vid tentor och omtentor
• Delaktig i planering och uppföljning före, under och efter praktikperioder
• Deltagande i övriga bolagsöverskridande projekt eller arbetsområden som kan förekomma.

Tjänsten kräver att du har god datorvana samt omfattande kunskaper i Microsoft Office. Vi ser helst att du tidigare har arbetat med webb/datorbaserade administrationsverktyg, och det är meriterande om du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter av utbildningsadministration. Du är van vid att föra anteckningar och kan skriva korrekta protokoll och mötesanteckningar.

För att lyckas i rollen krävs att du har lätt för att få kontakt med människor och är ödmjuk inför de utmaningar du får på ditt bord. Du är tydlig och rak i dina kontakter och har ambitionen att alltid leverera en hög kvalitet i ditt arbete.

Publiceringsdatum
2023-09-04

Kvalifikationer
• Minst fem års arbetslivserfarenhet
• Minst gymnasiekompetens, gärna med administration/ekonomi som inriktning alt. högskole- eller yrkeshögskoleutbildning
• Goda datakunskaper
• Vana av att arbeta i olika IT-miljöer och system
• Tidigare erfarenhet som administratör, gärna med koppling till myndighet
• Vana av att hålla ihop och ansvara för processer och att arbeta med samarbetsytor
• Intresse av service och att informera, ge råd och utbilda

Övrig information

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid 100%, 6 månaders provanställning tillämpas.

Tillträdesdag enligt överenskommelse.

Placeringsort i huvudsak Stockholm. Enstaka resor till övriga orter förekommer.

Vi tillämpar kollektivavtalet mellan Almega Utbildningsföretagen/Tjänsteförbunden och fackförbunden Unionen/SI.

Changemaker Educations strävar efter mångfald där våra medarbetares och studenters olika bakgrunder, erfarenheter, kunskaper och personligheter berikar verksamheten.

Så ansöker du
Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Skicka därför din ansökan redan idag, dock senast den 30 september. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Sök tjänsten via länken nedan. Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Eventuella frågor besvaras av Utbildningschef Catharina Boston Cronholm via e-post catharina.cronholm@cmeducations.se skriv "Utbildningskoordinator" i ämnesraden.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-09-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Changemaker AB (org.nr 556782-4023)

Arbetsplats
Changemaker Educations

Jobbnummer
8083234

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Changemaker AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Changemaker AB: