Administratör till statlig myndighet i Solna
Magna AB / Administratörsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Magna AB i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Lidingö,
Järfälla eller i
hela Sverige Kundföretaget
Vår kund är ett statligt företag som sitter i fina lokaler i Solna. De behöver nu en administratör för ett längre uppdrag.
Myndighetent ifråga skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. De tänker nytt och befinner sig i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos denna myndighet.
Publiceringsdatum2015-10-09Dina arbetsuppgifterArbetet innebär att ge administrativt stöd till IT-direktören och IT-avdelningens ledningsgrupp i deras dagliga arbete. Vi söker en person som kan ansvara för kalendrar, protokollförande, planering samt samordning av möten och andra aktiviteter. Rollen innefattar också beställning av varor och tjänster samt att kontera fakturor. Det är ett omväxlande och koordinerande arbete i högt tempo.
En annan del av rollen innefattar att hjälpa IT-avdelningens kommunikationsstrateg att skriva och redigera artiklar till IT-avdelningens intranätsida.
ProfilKompetenserVi söker dig som:
Har en avslutad gymnasieutbildning
Har god datorvana och goda kunskaper i Office-paketet
Har minst tre års relevant arbetslivserfarenhet
Har goda kunskaper i både svenska och engelska
Tycker om ordning och reda
Har lätt för att organisera
Vi ser gärna att du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom IT och det är ett plus om du tidigare har arbetat inom en stor organisation. Det är meriterande om du har en relevant högskoleutbildning, dock inget krav. Ytterligare en merit är om du har erfarenhet av något publiceringsverktyg, gärna SiteVision samt erfarenhet av bildredigering.
Dina personliga egenskaperFör att trivas på företaget tror vi att du är en glad och framåt person med servicekänsla. Du har intresse för IT och uttrycker dig väl i tal och skrift.
Vårt företag
Vi är en samarbetspartner som hjälper företag att utveckla, utmana och förbättra organisationer inom bemanningslösningar och rekryteringsuppdrag. Vi hjälper våra kunder med allt ifrån juniora tjänster till chefs- och specialistroller. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Handel & Logistik, Industri.
Vi önskar en blandad arbetsstyrka och välkomnar mångfald och sökande oberoende av t ex funktionshinder, kön, etnicitet, ålder och sexuell läggning.
Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar och tjänstepension.
Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta till vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-10-18
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 6357
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnn Jonson
ann.jonson@magna.seFöretagMAGNA AB
AdressMAGNA AB
Industrigatan 4A
11246 Stockholm
KontorsadressIndustrigatan 4A, Stockholm
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2472386
Observera att sista ansökningsdag har passerat.