Administratör till statlig myndighet i Solna

Magna AB / Administratörsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Magna AB i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Lidingö, Järfälla eller i hela Sverige

Kundföretaget

Vår kund är ett statligt företag som sitter i fina lokaler i Solna. De behöver nu en administratör för ett längre uppdrag.

Myndighetent ifråga skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. De tänker nytt och befinner sig i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos denna myndighet.

Publiceringsdatum
2015-10-09

Dina arbetsuppgifter
Arbetet innebär att ge administrativt stöd till IT-direktören och IT-avdelningens ledningsgrupp i deras dagliga arbete. Vi söker en person som kan ansvara för kalendrar, protokollförande, planering samt samordning av möten och andra aktiviteter. Rollen innefattar också beställning av varor och tjänster samt att kontera fakturor. Det är ett omväxlande och koordinerande arbete i högt tempo.

En annan del av rollen innefattar att hjälpa IT-avdelningens kommunikationsstrateg att skriva och redigera artiklar till IT-avdelningens intranätsida.

Profil
Kompetenser
Vi söker dig som:
Har en avslutad gymnasieutbildning
Har god datorvana och goda kunskaper i Office-paketet
Har minst tre års relevant arbetslivserfarenhet
Har goda kunskaper i både svenska och engelska
Tycker om ordning och reda
Har lätt för att organisera

Vi ser gärna att du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom IT och det är ett plus om du tidigare har arbetat inom en stor organisation. Det är meriterande om du har en relevant högskoleutbildning, dock inget krav. Ytterligare en merit är om du har erfarenhet av något publiceringsverktyg, gärna SiteVision samt erfarenhet av bildredigering.

Dina personliga egenskaper
För att trivas på företaget tror vi att du är en glad och framåt person med servicekänsla. Du har intresse för IT och uttrycker dig väl i tal och skrift.

Vårt företag

Vi är en samarbetspartner som hjälper företag att utveckla, utmana och förbättra organisationer inom bemanningslösningar och rekryteringsuppdrag. Vi hjälper våra kunder med allt ifrån juniora tjänster till chefs- och specialistroller. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Handel & Logistik, Industri.

Vi önskar en blandad arbetsstyrka och välkomnar mångfald och sökande oberoende av t ex funktionshinder, kön, etnicitet, ålder och sexuell läggning.
Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar och tjänstepension.

Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta till vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-10-18
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 6357
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ann Jonson ann.jonson@magna.se

Företag
MAGNA AB

Adress
MAGNA AB
Industrigatan 4A
11246 Stockholm

Kontorsadress
Industrigatan 4A, Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2472386

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Magna AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Magna AB: