Administratör till Schenker i Jönköping
Framtiden AB / Administratörsjobb / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Jönköping,
Aneby,
Habo,
Mullsjö,
Vaggeryd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Framtiden AB i Jönköping,
Aneby,
Habo,
Mullsjö,
Vaggeryd eller i
hela Sverige Dina arbetsuppgifter
Du kommer att ingå i Säljcenter-gruppen som är en back-office funktion. Gruppen i Jönköping består av 10 medarbetare vars uppgifter är att supporta och stödja säljorganisationen med underlag. Du kommer till en början att få introduktion i de olika system du kommer att arbeta i för att sedan självständigt utföra dina uppgifter, du arbetar internt mot säljarna och säljassistenterna.
Arbetsuppgifter som ingår i din tjänst är följande:
• Administrera kundinflöde via webben
• Skapa offerter och skicka till kunder utifrån interna mallar
• Registrera kunder i systemet och koppla till prissättningsverktyg
• Arbeta med E-Schenker där du knyter kunder till kundsupportverktyg
• Supporta säljassistenter med diverse uppgifter
Om företaget
DB Schenker erbjuder, utvecklar och producerar transporter. Dessutom tillhandahåller de spetskompetens inom logistik- och informationstjänster.
Schenker erbjuder kompletta logistiklösningar hela vägen från leverantörer till slutkund. De hjälper dig att hitta den bästa logistiklösningen - från lastbils-, järnvägs-, sjö- och flygtransporter till tredje- och fjärdepartslogistik samt skarpa konsultuppdrag. Oavsett om du vill ha hjälp med en del av eller genom hela kedjan.
Din profil
Skallkrav:
God datavana och Excel förståelse
Flytande svenska i tal och skrift
Grundläggande engelska i tal och skift
Vi lägger stor vikt vid personlighet, vi söker efter dig som är service-minded, kommunikativ och strukturerad. Vidare är du en person som tycker om att samarbeta, du tycker att det är viktigt med kvalité och du tar ett stort eget ansvar kring dina arbetsuppgifter.
Om oss
Som anställd på Framtiden kan du känna dig trygg. Samtliga våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Dennes uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.
Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera Unga Talanger, dvs personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige och är ett av Sveriges snabbast växande företag.
Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter - hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.
För denna tjänst kommer du vara anställd av oss på Framtiden AB och arbeta som konsult hos ett av våra kundföretag.
Villkor
Start: omgående
Arbetstider: heltid, dagtid 8-17
Lön: enligt överenskommelse
Omfattning: 3 månader med en eventuell möjlighet till förlängning
Placering: Jönköping
Urval sker löpande och uppdraget kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag löpt ut. Välkommen med din ansökan redan idag!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, 3-6 månader
Publiceringsdatum2017-10-05ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-10-13
Ange följande referens när du ansöker: 13380
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktGorjana Dubovina
gorjana@framtiden.com 0704 44 97 84
FöretagFramtiden AB
AdressFramtiden AB
Borgmästargränd 1 D
55320 Jönköping
KontorsadressBorgmästargränd 1 D
Jobbnummer 3734379
Observera att sista ansökningsdag har passerat.