Administratör till Samhällsbyggnadsavd. -fastighetsenheten

Bräcke kommun, Samhällsbyggnadsavdelningen / Administratörsjobb / Bräcke
2025-12-04


Visa alla administratörsjobb i Bräcke, Höganäs, Ängelholm, Helsingborg, Båstad eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bräcke kommun, Samhällsbyggnadsavdelningen i Bräcke

I Bräcke kommun i Jämtland är du alltid nära äventyr och smultronställen. Gnistrande vinterdagar på skidor såväl som heta sommardagar i båten är vardag för oss som bor här. I Bräcke kommun finns trygga skolor, personlig äldrevård och en mängd små och medelstora företag med idéer och kunskap som skapar värden lokalt och globalt. Goda kommunikationer i stråket mellan Sundsvall och Östersund och en fibertäckning på över 90 procent gör det enkelt att bo, jobba och resa i vår kommun. Här finns en vilja att utvecklas och samtidigt en självklar mentalitet att värna om naturen, kulturen och människorna som bor här. Välkommen till Bräcke kommun - lite närmare!

Fastighetsenheten ansvarar bland annat för kommunens fastigheter, allt från skolor och bostäder till äldreboenden och kontor.

Vi förvaltar ca 90 000 m2 lokaler och ca 480 lägenheter. Du kommer att jobba i en arbetsgrupp på Fastighetsenheten där vi idag är 2 hantverkare, 4 fastighetsskötare, 1 drifttekniker samt 3 på den administrativa sidan.

Publiceringsdatum
2025-12-04

Arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av att hantera felanmälan, uthyrning av parkeringsplatser samt information till våra hyresgäster.

Du sköter administrativa uppgifter, dokumentation, administrerar ärenden i fastighetssystem och nyckelhantering m.m.

Du har kontakt med hyresgäster inom hela kommunens fastighetsbestånd.

Kvalifikationer
Du har relevant utbildning inom området eller erfarenhet som arbetsgivare bedömer som likvärdig, minst gymnasieutbildning.

Meriterande är om du har kunskap och erfarenhet i att hantera fastighetssystemet Momentum fastighet eller låssystemet Iloq.

Du har mycket god datavana och kunskaper inom dokumentation. Flytande svenska i tal och skrift & goda kunskaper i engelska är ett krav. Vi ser gärna att du har erfarenhet i att jobba i en politiskt styrd organisation.

Körkort klass B Bil är ett krav för tjänsten.

Tjänsten är ett vikariat på cirka 5 månader med start under januari månad, med chans till förlängning.

Urval och intervjuer kan komma att ske under ansökningstiden, så vänta inte med din ansökan.

ÖVRIGT
Intervjuer sker löpande under ansökningstiden och kan komma att tillsättas innan ansökningstidens slut.

Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden från bemannings- och rekryteringsföretag om annonserings- och rekryteringshjälp.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-12-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2025-13-SBY".

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Bräcke kommun (org.nr 212000-2460), http://www.brackenasta@bracke.se

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Bräcke kommun, Samhällsbyggnadsavdelningen

Kontakt
Fastighetschef
Linda lång
linda.lang@bracke.se
0693-162 03

Jobbnummer
9629449

Prenumerera på jobb från Bräcke kommun, Samhällsbyggnadsavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bräcke kommun, Samhällsbyggnadsavdelningen: