Administratör till receptionen hos Individ- och Familjeomsorg

Kungsbacka Kommun / Receptionistjobb / Kungsbacka
2017-01-25
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administratör till receptionen hos Individ- och Familjeomsorg" (publicerad 2017-12-30) ⬅️


Visa alla receptionistjobb i Kungsbacka, Mölndal, Göteborg, Härryda, Partille eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kungsbacka Kommun i Kungsbacka, Göteborg, Halmstad, Laholm, Hylte eller i hela Sverige

Kungsbacka är en dynamisk kommun där både människor och företag växer. Nu söker vi fler kollegor som också drivs av mod, ansvar och nytänkande. Vill du bli en av oss? Besök oss gärna på www.kungsbacka.se



Verksamhetsidé Individ & Familjeomsorg
"Vi finns till för dem som behöver stöd i sin livssituation.

Genom delaktighet och omtanke vill vi skapa möjlighet till förändring och livskvalitet."

Om oss på förvaltningen för Individ & Familjeomsorg i Kungsbacka
Vi på förvaltningen för Individ och Familjeomsorg i Kungsbacka ger socialt stöd till barn, unga och vuxna samt till personer med funktionsnedsättning. Vårt uppdrag är att erbjuda lättillgänglig hjälp som skapar trygghet och främjar självständighet utifrån individens unika villkor. Vi gör utredningar, behandlar, genomför biståndsinsatser och arbetar med förebyggande verksamhet. I vårt uppdrag ingår även att driva boenden för ensamkommande barn och ungdomar och för personer med funktionsnedsättning har vi boenden, daglig verksamhet och personlig assistans. Den hjälp vi erbjuder bygger på aktuell forskning och beprövad erfarenhet och utgår från individens behov och de anhörigas önskemål. På förvaltningen arbetar cirka 800 medarbetare.

Enheten för Nämnd och Kontor är en central administrativ enhet som arbetar med förvaltningscentral administration, lokalfrågor, nämndadministration, arkiv, reception samt ger övrigt administrativt stöd till förvaltningens chefer och medarbetare.

Vi söker nu förstärkning av en administratör med tillhörighet i administration och reception på heltid!

Din roll som administratör hos oss
Vi söker en person som trivs med att vara där det händer. En person som vill variera sin arbetsdag mellan uppgifter som behöver mer koncentration och problemlösning, och uppgifter som kräver att man snabbt kan avbryta det man gör och ge varje besökare ett bra mottagande. Tillsammans med tre andra administratörer blir du förvaltningen för Individ och Familjeomsorgs ansikte utåt och tar emot besökande och telefonsamtal i förvaltningens reception. Du måste se varje besökare som en unik individ och varje möte som unikt. Du ska kunna svara på allmänna frågor och ge information till våra besökare. Som administratör i receptionsgruppen utgör du en central stödfunktion och i dina arbetsuppgifter ingår att alternera receptionen med såväl egna ansvarsområden som gemensamma områden tillsammans med dina administratörskollegor, t.ex. inköp, larm- och brandfrågor, samt intern service till chefer och medarbetare i förvaltningen.

Vi förväntar oss att du har förmåga att arbeta självständigt, det ingår att aktivt söka information och hålla sig uppdaterad om förändringar i verksamheten som påverkar ditt arbete och den information som du förmedlar. Arbetet innebär också många kontakter både internt och externt. Rollen och ansvarsområden kan komma att förändras i takt med att den nya organisationen växer fram.

Din profil
Du som söker har en eftergymnasial utbildning med inriktning administration, ekonomi, juridik eller liknande samt 1-2 års erfarenhet av administrativt arbete. Du har mycket goda kunskaper om administrativa IT-system och trivs att arbeta med datorn som verktyg och vi förutsätter att du dagligen använder de vanligaste programmen som används i Microsoft Office, såsom Word, Excel och OneNote. Vi ser det som meriterande om du har kunskap om hur offentliga förvaltningar ser ut och fungerar.

Som person är du analytisk lagd med förmåga att arbeta med komplexa frågor utifrån sitt rätta perspektiv. Du är lösningsorienterad, strukturerad och organiserad. Att ge god service är en självklarhet för dig och din förmåga att kommunicera, liksom att skapa goda relationer.

Vidare är det viktigt att du har hög integritet, då vi arbetar inom en myndighet och hanterar ärenden och möter människor där det finns en hög känslighet.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Låter det som du? Då ser vi hoppfullt fram emot din ansökan!

Publiceringsdatum
2017-01-25

Anställningsvillkor
Vi erbjuder ett spännande och varierande arbete i en verksamhet där det händer mycket. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande, så varmt välkommen med din ansökan redan idag, dock senast 5 februari.

Inför rekryteringsarbetet har Kungsbacka kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter eller liknande.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse. tillsvidareanställning

Ersättning
Individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-02-05
Ange följande referens när du ansöker: 2017/62
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Enhetschef Pauline Martinius 0300-83 47 19

Företag
Kungsbacka kommun

Adress
Kungsbacka kommun
Storgatan 37
43432 Kungsbacka

Kontorsadress
Storgatan 37

Jobbnummer
3282397

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kungsbacka Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kungsbacka Kommun: