Administratör till miljömedveten myndighet
Perido Skills AB / Ekonomiassistentjobb / Uppsala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Uppsala,
Östhammar,
Sigtuna,
Österåker,
Håbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Perido Skills AB i Uppsala,
Östhammar,
Sigtuna,
Österåker,
Håbo eller i
hela Sverige Är du en social och noggrann administratör som vill arbeta på en myndighet som värnar om Sveriges miljö och framtid? Har du flera års erfarenhet av arbete som sekreterare eller administratör och är nyfiken på ett meriterande uppdrag? Då är detta tjänsten för dig!
Publiceringsdatum2016-07-11BeskrivningPerido söker nu en administratör till en av våra kunder i Uppsala, en myndighet som värnar om miljön och har ett viktigt ansvar för att skapa goda förutsättningar för Sveriges framtida samhälle. Myndigheten arbetar fram underlag och har ett viktigt inflytande i svensk politik gällande miljöfrågor.
I rollen som administratör kommer du stötta generaldirektören genom att planera interna och externa möten, hantera enklare ekonomiadministration, boka resor, ta emot och registrera inkommande ärenden via mail och post. I arbetsuppgifterna ingår även att du deltar vid ledningsmöten och för protokoll utifrån de anteckningar som du med noggrannhet noterat under pågående möten. Det är viktigt att du är lojal mot dina kollegor och respekterar och följer myndighetens rutiner kring informationshantering.
Vi ser gärna att du som söker tjänsten har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter sedan tidigare och gärna på myndighet. Du är en serviceminded och öppen person som trivs i sociala miljöer, samtidigt som du är fokuserad på dina arbetsuppgifter och kan driva arbetet framåt på ett självständigt sätt. Som person är du noggrann och strukturerad och kan anpassa dig om omständigheter kräver omprioriteringar i planeringen. Du kommer att arbeta i nära samarbete med dina kollegor vilket förutsätter god flexibilitet och samarbetsförmåga.
Är det dig vi letar efter? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Kravprofil för detta jobb• Flera års erfarenhet som chefssekreterare eller liknande administrativt arbete
• Erfarenhet av enklare ekonomiadministration
• Goda kunskaper i Office-paketet, främst Word & Excel
• Erfarenhet i hantering av allmänna handlingar och diarieföring
• Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift, även på engelska
Meriterande
• God kännedom om statlig förvaltning
Tjänstens omfattning och tillträdeHeltid, konsultuppdrag till årsskiftet. Tillträde 2016-08-22.
Så ansöker duSkicka din ansökan med bifogat CV via e-post till
rekrytering@perido.se snarast då urvalet kommer att ske löpande. Ange referensnummer 13891LF i ärenderaden.
På intervju hos oss avslöjar vi namnet på kundföretaget och berättar mer om tjänsten. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl (
fraga@perido.se ), du får svar vardagar inom 24 timmar. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.
Referensnummer för detta jobb13891LF
Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag. Vår vision är att alla trivs och är engagerade på jobbet. Det inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra kandidater. Vi tycker om att arbeta med människor och vi har lång erfarenhet av att hjälpa organisationer med kompetensförsörjning och att hjälpa människor att hitta spännande karriärvägar.
Kontaktuppgifter för detta jobbE-post ansökan:
rekrytering@perido.seÖvriga frågor:
fraga@perido.seVaraktighet, arbetstid
Visstidsanställning 3 - 6 månader
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duAnge följande referens när du ansöker: 13891LF
Ansökan kan skickas till e-postadress:
rekrytering@perido.seFöretagPerido Skills AB
AdressPerido Skills AB
Katarinav 15, 8 tr
11645 STOCKHOLM
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-545 168 80
E-postadress:
rekrytering@perido.se Jobbnummer 2950828
Observera att sista ansökningsdag har passerat.