Administratör till LSS Funktionsstöd
Linköpings kommun / Administratörsjobb / Linköping
2019-01-23
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administratör till LSS Funktionsstöd" (publicerad 2022-12-14) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Linköpings kommun i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Norrköping,
Sundbyberg eller i
hela Sverige Om Leanlink
Leanlink är Linköpings kommuns utförarorganisation och här jobbar vi med verksamhet inom områdena stöd, omsorg, IT, kost och service. Vi har en spännande bredd av verksamheter och är 2500 medarbetare som alla jobbar för att göra Linköpingsbornas dagar så bra som möjligt. Vi drivs av att skapa bra dagar för våra kunder och medarbetare samt att bidra till ett tryggt och bra samhälle. Vi är måna om att vår verksamhet ska genomsyras av god kvalitet och professionalitet, men framförallt vill vi att vår omtanke och vårt engagemang ska kännas i allt vi gör. Vi fokuserar på att skapa en bra dag just idag, men också imorgon och på hur vi kan tänka nytt och göra förändringar som förbättrar vardagen för dem vi är till för.
Läs mer om Leanlink och våra olika verksamheter på leanlink.se
Om arbetsplatsen
LSS Funktionsstöd inom Leanlink erbjuder på omsorgsnämndens uppdrag verksamheter enligt Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade. LSS Funktionsstöd ansvarar för grupp- och servicebostäder, personlig assistans, korttidsavlösning, kultur- och fritidsverksamhet samt anhörigvård. Vi har även sjuksköterskor som är inriktade mot kommunens samtliga LSS-boenden. Genom våra cirka 550 medarbetare erbjuder vi verksamhet med god kvalitet där vi utgår från vår gemensamma värdegrund vilket tillförsäkrar brukaren/kunden goda levnadsvillkor.
Vi arbetar aktivt enligt mottot vi skapar bra dagar tillsammans vilket innebär att vi värderar samarbete och varje medarbetares delaktighet högt. Vi satsar på våra medarbetare och erbjuder möjligheter till kompetensutveckling och karriärmöjligheter.
Publiceringsdatum2019-01-23Dina arbetsuppgifterAtt vara administratör hos oss innebär att vara ett stöd till ledningen och verksamheten. Din arbetsplats kommer att vara LSS Funktionsstöds huvudkontor på Hertig Karlsgatan 5a där du kommer vara del i en administratörsgrupp om fyra personer. Du kommer att ha daglig kontakt och ge administrativt stöd till chefer och medarbetare i vår organisation.
Vi erbjuder arbetsuppgifter såsom personal- och ekonomiadministration, diarieföring samt fakturahantering. De administrativa system som främst används är Heroma, Timecare planering, W3D3 och Agresso.
Tjänsten är tillsvidare och du har möjlighet att påverka vilken sysselsättningsgrad du anställs på, från 80 till 100 %.
KvalifikationerVi söker dig som har lägst gymnasial utbildning inom lön, ekonomi, administration eller liknande. Det är meriterande med tidigare erfarenhet av administrativt arbete i en serviceinriktad roll samt erfarenheter från administrativa system, personal- och löneadministration samt fakturahantering. Även goda kunskaper i de lagar, avtal och riktlinjer som är relevanta för uppdraget är meriterande. Du behöver ha goda kunskaper i svenska då muntlig och skriftlig kommunikation och dokumentation sker på svenska.
Du bör trivas i ett arbete som har tydliga ramar och rutiner samt många kundkontakter. Du arbetar strukturerat, är självgående och tar stort ansvar för ditt arbetsområde och för att hålla uppsatta deadlines. Du är kreativ och drivs av en vilja att utvecklas och ser möjligheter till förbättringar både för den egna verksamheten, dig själv och för medarbetarna. Administratörsyrket står inför en omfattande digital transformation, därför ser vi med fördel att du är intresserad av detta samt har en pedagogisk insikt och uthållighet som ger dig goda möjligheter att förklara nya arbetssätt för olika mottagare.
Om detta stämmer in på dig är du varmt välkommen med din ansökan!
Information om tjänsten
Tillträde: 190401
Anställningsform: Tillsvidare
Sysselsättningsgrad: 80-100 %
Antal lediga befattningar: 1
Ref. nr: 2538
Om Linköpings kommun
I Linköpings kommun är idéer och innovation centralt. Det är nämligen idérikedomen hos kommunens engagerade och inflytelserika medarbetare som ger Linköping möjligheten att utvecklas och vara en av Sveriges snabbast växande städer. Här är kreativitet, mångfald och jämställdhet minst lika viktigt som att ligga i framkant när det gäller världsledande högteknologi och nytänkande forskning. Tillsammans förbättrar vi våra invånares vardag och framtid. Linköping - Där idéer blir verklighet.
För mer information om hur det är att arbeta hos oss hittar du här:linkoping.se
Varaktighet, arbetstid
Dagtid, flexavtal Ej specificerat
ErsättningEnligt avtal
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-02-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktHanna Sundin, HR-assistent
hanna.sundin@linkoping.seCharlotte Jönsson, Verksamhetschef
charlotte.jonsson@linkoping.se 013-208801
Gustav Södling, Facklig företrädare, Vision 013-206000
FöretagLinköpings kommun
AdressLinköpings kommun
Linköpings kommun, Leanlink
58181 Linköping
KontorsadressHertig Karlsgatan 5a, 582 22, Linköping
Jobbnummer 4571805
Observera att sista ansökningsdag har passerat.