Administratör till kund i Kristianstad

Maxkompetens Konsult AB / Administratörsjobb / Kristianstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Kristianstad, Bromölla, Sölvesborg, Hässleholm, Östra Göinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Maxkompetens Konsult AB i Kristianstad, Bromölla, Sölvesborg, Hässleholm, Östra Göinge eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2015-10-07

Arbetsuppgifter
Till en av våra kunder i Kristianstad är vi nu i behov av en Administratör. Vår kund är ett kommunalt aktiebolag varför vi vill att du har tidigare erfarenhet från administrativa arbetsuppgifter inom offentlig verksamhet.

Du kommer att ansvara för diarieföring och arkivhantering. Idag pågår arbetet med att byta system, arbetet har inletts och du kommer att vara en viktig länk i den fortsatta implementeringen. Vi ser att du tar ett ansvar i detta arbete samt är organisationen behjälplig med att föra över dokument till det nya dokumenthanteringssystemet. Förutom ovan så kommer du att ha flera andra arbetsuppgifter så som post- och pakethantering, utskick av styrelsehandlingar, beställning av kontorsmaterial och visitkort. Du kommer att vara en viktig intern resurs som ser till att serva arbetskollegor med allt ifrån bokning av resor till diverse beställningar i samband med sammanträden och gemensamma personalaktiviteter. Du ser också över olika avtal, konterar fakturor och kontrollerar inköpskostnader.

Profil
Vi vill att du ska vara insatt i vad offentlighetsprincipen innebär och därför är det ett krav att du har tidigare erfarenhet av administrativt arbete inom offentlig verksamhet. Det är också ett krav att du har tidigare erfarenhet från diariesystem. Det är klart meriterande om du har kunskap om och förståelse för processerna kring anbuds- och avtalsförfaranden. Har du även förståelse för och kompetens inom dokumenthanteringssystem och av dokumenthanteringsplaner är även detta meriterande. Hos vår kund använder man SharePoint som plattform. Du är en van användare av Officepaketet.

Vi lägger stor vikt vid dina egenskaper. Till denna breda och varierade tjänst är ditt driv och din initiativförmåga av stor vikt. Du är noggrann i ditt administrativa arbete och du tar ett stort ansvar för dina arbetsuppgifter. Att du är prestigelös och flexibel är en förutsättning för att trivas samt att du tycker om att ge service.

Sista ansökningsdag

Väcker ovan information ditt intresse ser vi mycket fram emot din ansökan. Sista ansökningsdag är den 11/10 enligt nedan.

Om företaget
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande företag inom bemanning och rekrytering riktat mot teknik, IT och industri. Vi startade vår verksamhet 2003 och har idag kontor på sju orter i Sverige. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har dagligen ca 350 konsulter ute på uppdrag.

Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-10-11
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 3957
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Therese Hulte 0447814480 therese.hulte@maxkompetens.se

Företag
Maxkompetens Konsult AB

Adress
Maxkompetens Konsult AB
Lilla Torg, Cardelssgatan 13
29131 Kristianstad

Kontorsadress
Lilla Torg, Cardelssgatan 13, Kristianstad

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2468245

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Maxkompetens Konsult AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Maxkompetens Konsult AB: