Administratör till juristbyrå!

Framtiden AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Framtiden AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Tycker du om att ha kundkontakt, arbeta administrativt och hjälpa människor förändra sitt liv? Då har vi jobbet för dig! Sök redan idag!

Dina arbetsuppgifter
Vårt kundföretag hjälper sina kunder att flytta personal från utlandet in till Sverige. Som Relocation konsult kommer du att se till att flytten blir så smidigt som möjligt och kommer därför ha mycket kontakt med din kund och familjen som du arbetar för. Du kommer att ha ca 20-30 projekt igång samtidigt så vi söker dig som gillar att hålla många bollar i luften och är både en administrativ stjärna så som du är service- minded.

I rollen som Relocation konsult kommer du att:

• Ta hand om personer och familjer som kommer börja arbeta i Sverige.
• Hitta och visa boenden, hitta och visa skolor till barnen.
• Ha koll på vilka papper, visum, tillstånd som kunden behöver för att få arbeta i Sverige.
• Ha koll på regler och lagar till exempelvis Skatteverket.

Tjänsten innebär mycket telefonsamtal, schemaläggning och även körning. Du ska inte vara rädd när det gäller att köra bil i innerstaden.

Om företaget

Vår kund är en juristbyrå som arbetar med att hjälpa företag som flyttar personal till och från Sverige, främst till Sverige. De ordnar med arbetstillstånd, försäkringar, skolor till arbetarnas barn, guidning i Stockholm och hela den juridiska biten. De är totalt 11 stycken anställda i företaget och finns belägna i centrala Stockholm. Mer information om företaget lämnas vid en eventuell intervju.

Din profil

Skallkrav:
• Svenska i tal och skrift
• Kan Excel och Word
• B-körkort

Meriterande:
• Bott utomlands
• Datavana när det gäller Gmail och Google DOCs
• Eftergymnasial utbildning

Som person är du social, service-minded och har en förmåga att ha många bollar i luften. Du är även glad och noggrann i ditt arbete!

Om oss
Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Dennes uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera Unga Talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter - hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.

Villkor
Ort: Stockholm
Start: Snarast möjligast
Omfattning: Heltid, måndag-fredag 9-18, med flex
Urval sker löpande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2018-07-06

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-08-10
Ange följande referens när du ansöker: 17074
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Maria Helmer maria.h@framtiden.com

Företag
Framtiden AB

Adress
Framtiden AB
Warfvinges väg 29
11251 Stockholm

Kontorsadress
Warfvinges väg 29

Jobbnummer
4243062

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Framtiden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Framtiden AB: