Administratör till Inspektionsavdelning
Arbetsmiljöverket (Av) / Administratörsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Arbetsmiljöverket (Av) i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Örebro eller i
hela Sverige Vill du vara med och vidareutveckla en myndighet som arbetar med frågor som gör skillnad för hela arbetsmarknaden? Vår vision är att ingen ska bli sjuk, skadas eller dö av jobbet.
Arbetsmiljöverket erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Att vi är olika bidrar till att verksamheten blir effektiv och för att kunna ta tillvara varje medarbetares kompetens har vi ett inkluderande synsätt.
Diarienummer: 2023/029659
Vill du arbeta med frågor som gör skillnad för hela arbetsmarknaden och som bidrar till en bättre arbetsmiljö, färre olyckor och tillbud för alla som arbetar i Sverige? Då kan detta vara något för dig!
Vi söker en administratör med placering i Solna. Du ska, tillsammans med kunniga och engagerade kollegor, arbeta i en bred roll med varierande arbetsuppgifter.
Kontoret tillhör region öst inom avdelningen för inspektion. Vi svarar för tillsyn enligt arbetsmiljölagstiftningen och arbetstidslagen inom vårt geografiska område. Regionkontoret finns i Solna och filialkontoret i Linköping
Ditt nya arbete
I rollen som administratör stödjer du främst avdelningen för inspektion men kan göra arbetsuppgifter åt andra enheter inom Arbetsmiljöverket. Du ingår i en grupp om sex administratörer som är placerade på vårt kontor i Solna. Administratörernas ansvarsområden fördelas utifrån kunskap och erfarenhet inom gruppen. I arbetet ingår bland annat att vara brett administrativt stöd till chefer och medarbetare, arbeta med ärende- och dokumenthantering så som diarieföring och expediering av handlingar, samt arbetsuppgifter inom ekonomiadministration. Gruppen av administratörer ansvarar gemensamt för avdelningens telefon.
I tjänsten används flera olika system, såsom UBW, Primula, Public 360, Visma Proceedo samt Officepaketet främst Outlook, Word och Excel.
Arbetsuppgifterna i rollen som administratör innebär även varierande arbetsuppgifter inom kontorsnära tjänster såsom bokning av lokaler, möten och enklare inköp.
Kvalifikationskrav
Du ska ha:
• utbildning motsvarande tre års studier på gymnasienivå
• minst tre års erfarenhet av att arbeta med administrativa uppgifter
• goda kunskaper och erfarenhet av att arbeta i olika verksamhetssystem för personal- och/eller ekonomiadministration
• mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
• vana av att självständigt föra minnesanteckningar och protokoll.
För att lyckas i uppdraget och trivas hos oss behöver du vara strukturerad och noggrann i ditt arbetssätt. Hos oss betyder det att du kan arbeta enligt en tydlig process, organisera och planera ditt arbete väl. Du gillar att vara behjälplig till kollegor och har även en god samarbetsförmåga genom att du kan anpassa dig och på ett prestigelöst sätt ha fokus på det gemensamma målet. Du har förmågan att skapa goda relationer och ser vikten av att kommunicera och bidra till den sociala gemenskapen på arbetsplatsen.
Vid urvalet kommer vi att lägga stor vikt vid din personliga lämplighet.
Meriter
Det är meriterande om du har
• erfarenhet av att arbeta med administrativa uppgifter i offentlig verksamhet
• erfarenhet av ärende- och dokumenthantering
• goda kunskaper i Officepaketet och då främst goda kunskaper i Outlook, Word och Excel
• erfarenhet av arbete som till stor del bestått av liknande arbetsuppgifter som i denna tjänst.
Mer om anställningen
Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid och är placerad på vårt kontor i Solna. Vi tillämpar individuell lönesättning och provanställning om sex månader. Tillträde enligt överenskommelse. Läs mer om vad vi erbjuder på vår hemsida
www.av.seArbetsmiljöverket erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Att vi är olika bidrar till att verksamheten blir effektiv och för att kunna ta tillvara på varje medarbetares kompetens har vi ett inkluderande synsätt.
Om du har frågor
För frågor om rekryteringsprocessen kontakta sektionschef Linnéa Thideman som finns tillgänglig från den 1 augusti.
Fackliga kontaktpersoner är för Saco Eric Storbjörk, för ST Mattias Boström och för SEKO Jenny Bengtsson. Samtliga nås via Arbetsmiljöverkets växel, tel. 010-730 90 00
Vi har valt annonseringskanaler och undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.
Välkommen med din ansökan senast den 6 augusti 2023
Om avdelningen
Inspektionsavdelningens huvudsakliga uppgift är att svara för tillsyn enligt arbetsmiljölagstiftningen. Våra arbetsmiljöinspektörer genomför inspektioner, utreder olycksfall och utifrån arbetsmiljölagens och aktuella föreskrifters krav. Vi arbetar förebyggande och samverkar med andra myndigheter. Avdelningen för inspektion har fem regioner: nord, mitt, öst, väst och syd och består av cirka 350 medarbetare
Ersättning Individuell
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-08-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Arbetsmiljöverket (Av) (org.nr 202100-2148),
http://www.av.se Arbetsplats Arbetsmiljöverket Avdelningen för Inspektion
Jobbnummer 7981970
Observera att sista ansökningsdag har passerat.