Administratör till inköpsansvarig

Inhouse AB / Kontorsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Inhouse AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Inhouse AB

Om Inhouse / About Inhouse
INHOUSE skapar effektiva resurslösningar när det gäller personella resurser, genom att vi utifrån våra uppdragsgivares mål, strategier och övriga affärsmässiga förutsättningar, identifierar och tillsätter den kompetens eller andra åtgärder som krävs för att nå önskat resultat. Andra viktiga delar är vårt kvalitetssystem som säkerställer hög kvalitet och maximal uppdragseffektivitet samt vår strävan efter kreativitet, engagemang och lyhördhet i varje specifik situation i våra uppdrag.

Om kunden / About the Client
Efva Attling opened her workshop in 1998. Her jewellery fast became a must-have among Stockholm's trendiest people. The jewellery has become more and more popular each year and the company has grown rapidly. Efva Attling Stockholm is now established in over ten countries, with six concept stores and 200 retailers. The success of the brand is due largely to the company's devotion to its mission to create unique jewelry and design "with a thought" that adds purpose and happiness to the lives of our customers in an otherwise busy and stressful world.

Arbetsbeskrivning / Work Description
Som Assistent till inköpsavdelningen kommer du att ansvara för följande:
• Leveransbevakning
• Beställa varor
• Fakturakontroll
• Leverantörskontakter gällande leveranstider
• Uppdatering av artikelregister
• Ta fram statistik och rapporter från ekonomisystemet Visma
• Kontaktperson i fraktfrågor
• Skicka och administrera prover till fabriker
• Ta fram fraktdokument och sköta tullhantering
• Informationslänk till lager och säljare angående leveranstid och ändringar
Du arbetar i ett team på inköpsavdelningen och rapporterar till Inköpsansvarig.

Din profil / Your profile
Eftersom rollen innebär mycket administration är det av stor vikt att du är noggrann och har ett stort ordningssinne. Du är mycket van att arbeta i Excel, Word och har god erfarenhet av något ordersystem. Det är meriterande om du har goda kunskaper i Visma. Vi ser gärna att du tidigare har arbetat med logistik eller varuhantering. Som person är du vetgirig, självgående och en problemlösare. Du är intresserad av och har fallenhet för att arbeta med datasytem. Vidare är du duktig på att räkna, är stresstålig samt utåtriktad och diplomatisk. Eftersom du har kontakter både internt och externt är det viktigt att du har en god social kompetens.

Du kommer att befinna dig i en dynamisk miljö vilket ställer krav på en flexibel inställning till arbetet. Vidare hanterar du engelska flytande efter som många kontakter sker på det språket.

Övrigt / Other
Tjänsten är en tillsvidareanställning med start omgående.

Tips från Inhouse / Tip from Inhouse
Inhouse erbjuder karriär- eller jobbcoaching för dig som är arbetssökande.
För mer information; http://www.inhouse.se/coaching

Publiceringsdatum
2012-03-26

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-04-20
Ange följande referens när du ansöker: 412
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Evelina Lindroth, evelina.lindroth@inhouse.se
Ida Bertilsson, ida.bertilsson@inhouse.se

Företag
Inhouse AB

Adress
Inhouse AB
Grev Turegatan 30
11438 Stockholm

Jobbnummer
1196532

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Inhouse AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Inhouse AB: