Administratör till Handelshögskolan
Örebro universitet / Administratörsjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Örebro universitet i Örebro,
Karlskoga,
Hällefors,
Karlstad,
Stockholm eller i
hela Sverige Vi söker en administratör för tidsbegränsad anställning vid Handelshögskolan, Örebro universitet.
Bakgrund
Handelshögskolan är en plats där undervisning och forskning i världsklass möts i fyra ämnen: företagsekonomi, informatik, nationalekonomi och statistik, vilka stöds av en effektiv och professionell administration. Vi är en av endast sex handelshögskolor i Sverige som är ackrediterade vid AACSB, en kvalitetssäkringsorganisation som ställer höga krav på sina medlemmar. Vid Handelshögskolan arbetar idag ca 120 personer.
Publiceringsdatum2024-05-03Dina arbetsuppgifterSom kvalificerad administratör kommer du att tillhöra den administrativa enheten vid Handelshögskolan. Här arbetar idag 15 personer med allt ifrån studievägledning till administrering av forskarutbildningar.
Tjänsten, som är ett föräldravikariat, är bland annat inriktad på fortsatt implementering av vårt kvalitetssäkringssystem i verksamheten. Det innebär att vara med och utveckla och förbättra rutiner, ta fram ny information, arbeta uppföljande med processer, hämta in och granska data, sammanställa resultat, genomföra undersökningar och dokumentera att handlingar och arbetssätt ligger i linje med AACSB-ackrediteringens ramverk.
En annan del av arbetet handlar om att bistå våra studievägledare genom exempelvis handläggning av tillgodoräknanden och studieuppehåll, besvarande av mail samt övrigt administrativt stöd som våra studievägledare har behov av.
Arbetet innebär kommunikation på svenska och engelska med personer inom och utanför universitetet. En stor del av arbetsuppgifterna är beroende av olika IT-system, och vi ser gärna att du har mycket god IT-vana. Dessutom tillkommer att erbjuda stöd till chefer och lärare på Handelshögskolan samt arbeta med övriga administrativa uppgifter.
Under oktober 2024 ska Handelshögskolans ackreditering förnyas. Det sker främst genom att externa bedömare från andra handelshögskolor besöker vår miljö, och vikariatet kommer till stor del vara inriktat mot planering och projektkoordinering inför denna viktiga milstolpe.
KvalifikationerVi söker dig som har
• erfarenhet av kvalitetsarbete
• goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
• god vana och intresse av att arbeta med olika administrativa IT-system
• erfarenhet av att arbetsleda, planera, samordna och organisera arbete
• erfarenhet av att arbeta självständigt och hålla deadlines
• mycket goda kunskaper i Excel
• minst treårig gymnasieutbildning med lämplig inriktning.
Det är meriterande om du har
• erfarenhet av administrativt arbete inom universitet och högskola
• kunskap om institutionens ämnen
• arbetslivserfarenhet av serviceinriktat arbete
• erfarenhet av datagranskning.
Du har mycket god förståelse för myndighetsutövning och kan arbeta kvalitetsmedvetet och ansvarstagande. Du ser även betydelsen av goda administrativa arbetsinsatser och rutiner, i så väl stort som smått. Dessutom behöver du ha intresse för verksamheten och en förmåga och engagemang för att arbeta med detaljer men samtidigt se helheten.
På Handelshögskolans administration har vi roligt på jobbet och en god arbetsmiljö, stor vikt kommer därför läggas vid dina personliga egenskaper. Därtill väger även andra förmågor tungt, exempelvis som att ha modet att ifrågasätta etablerade arbetssätt men samtidigt viljan att lyssna in och förstå, att möta andra människor på ett förtroendeingivande sätt, samt visad god samarbetsförmåga. Arbetet ställer krav på att du är noggrann, resultatorienterad, serviceinriktad, och strukturerad samt har förmåga att ta egna initiativ. Vi förväntar oss att du har en vilja att lära nytt och att utveckla nya rutiner. Det förekommer arbetstoppar i verksamheten, så det är viktigt med ett flexibelt förhållningssätt och en utvecklad känsla för planering och prioritering.
Information
Anställningen är tidsbegränsad med omfattning på 100 %. Tillträde enligt överenskommelse och längd ca 5 månader. Örebro universitet tillämpar individuell lönesättning.
Närmare upplysningar om anställningen lämnas av administrativ enhetschef Veronica Carlsson, tel: 019-30 21 26.
Vid Örebro universitet förväntar vi oss att alla medarbetare är öppna för utveckling och förändring, tar ansvar för egen arbetsinsats och kvalitet, visar engagemang att samverka och bidra till utveckling samt visar respekt för andra genom ett konstruktivt och professionellt förhållningssätt.
Örebro universitet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och värdesätter de kvaliteter mångfald tillför verksamheten.
Så ansöker duDu gör din ansökan på vår hemsida genom att klicka på knappen "Ansök".
En komplett ansökan ska innehålla följande elektroniska dokument:
• Ett personligt brev med motivering till varför du söker detta arbete och vad du kan erbjuda i kompetens
• CV med beskrivning av din kompetens
• Kopior av relevanta betyg/intyg som stärker din kompetens
Endast handlingar skrivna på svenska, engelska, norska eller danska kan bedömas.
Sista ansökningsdag är 2024-05-17. Välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen.
Enligt Riksarkivets föreskrifter måste vi arkivera en omgång ansökningshandlingar exkl. publikationer i två år efter att tillsättningsbeslutet vunnit laga kraft.
Ersättning Individuell lönesättning tillämpas.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-05-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Örebro Universitet (org.nr 202100-2924),
http://www.oru.se/ Arbetsplats Örebro universitet
Jobbnummer 8656347
Observera att sista ansökningsdag har passerat.