Administratör till Generalsgatan 9

Norrköpings kommun / Backofficejobb / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla backofficejobb i Norrköping, Söderköping, Finspång, Linköping, Katrineholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Norrköpings kommun i Norrköping, Söderköping, Linköping, Åtvidaberg, Motala eller i hela Sverige

KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA
Det händer mycket i Norrköping. Allt fler företag väljer att etablera sig här och vi växer dagligen med nya invånare. Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid.

Vill du ha ett omväxlande administrativt arbete bland trevliga kollegor? Då kan du vara vår nya administratör!

Vilka är vi?

Med glädje arbetar vi på Generalsgatan 9, som är ett särskilt boende, vilket tillhör Vård- och omsorgskontoret i Norrköpings kommun. Hos oss finns det totalt 51 lägenheter fördelat på fyra stycken avdelningar och vi har två särskilda avdelningar för personer med demenssjukdom och två vårdavdelningar.

I dagsläget är det 45 kompetenta kollegor som arbetar inom verksamheten och som är uppdelade i fyra arbetsgrupper där man arbetar dag/kväll/helg och en enskild grupp som arbetar natt. På arbetsplatsen finns en positiv och erfaren arbetsgrupp som består av undersköterskor, sjuksköterskor, fysioterapeuter och arbetsterapeuter där det finns många och långa erfarenheter inom de olika yrkeskategorierna.

Arbetsplatsen ligger i centrala Norrköping och är lättillgänglig att nå för dig som eventuellt pendlar till arbetet.

Publiceringsdatum
2022-09-30

Arbetsuppgifter
Som administratör hos oss får du möjlighet att utvecklas som både medarbetare och människa. I det dagliga arbetet är du framförallt ett betydelsefullt stöd för enhetschef och medarbetare i form av att organisera arbetet inom verksamheten.

I dina arbetsuppgifter har du av huvudansvar för personaladministrativa som till exempel bemanningsplanering, schemaplanering, vikarieplanering samt vissa övriga delar angående den dagliga planeringen. Du kommer även att arbeta med vissa delar rörande systemadministration samt löne- och fakturahantering.

Du kommer att arbeta med administrativa arbetsuppgifter, verksamhetssystemen du framförallt kommer att arbeta i är TES, Treserva, Raindance och Heroma, vilket innebär att det ställs krav på din förmåga att formulera dig såväl muntligt som skriftligt på svenska.

Vi erbjuder dig ett omväxlande arbete och en händelserik vardag, bland trevliga kollegor, där ingen dag är den andra lik. Arbetet kommer att äga rum på särskilt boende där du kommer att arbeta dag. Du förväntas att samarbeta med befintlig personal och vara behjälplig med administrativa uppgifter och bistå enhetschef samt undersköterskor som arbetar hos brukarna.

Vem är du?

Vi söker dig som har omvårdnadsutbildning eller utbildning som bedöms som likvärdig, att du har erfarenhet av arbete inom vård & omsorg kan vara meriterande. Du som söker trivs av arbeta med människor!

Vi ser gärna att du har erfarenhet av administrativt arbete, såväl operativt som strategiskt och har arbetat med bemanning samt schemaplanering. I denna tjänst kommer du att ansvara för majoriteten av enhetens administrativa arbete.

Som person är du lugn och trygg i din arbetsroll, du är uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Vi ser gärna att du har en vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att hitta lösningar på eventuella problem. Arbetet kräver att du är ansvarsfull och beter dig professionellt gentemot kollegor, medarbetare, chef och brukare och dess anhöriga.

Då din arbetstid mestadels kommer att bestå av kontorsarbete och organisering lägger vi stor vikt vid din personliga mognad, uthållighet, lojalitet, kvalitetstänk samt förmågan att se helheten.

Information om tjänsten

Antal lediga tjänster: 1
Anställningsform: Tillsvidareanställning på heltid
Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse
Arbetstid: Dag
Sista ansökningsdatum: 30 oktober, urval kan komma att ske löpande
Kontakt: Enhetschef Lilian Petersson på 011-15 25 89, lilian.petersson@norrkoping.se eller rekryteringsspecialist Robert Brandt på 011-15 16 21 eller robert.brandt@norrkoping.se



Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.

När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-10-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Norrköpings kommun

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Norrköpings kommun (org.nr 212000-0456), http://www.norrkoping.se

Jobbnummer
7032880

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Norrköpings kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Norrköpings kommun: