Administratör till Förvaltarenheten
Göteborgs Stad, Social Resursförvaltning / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Göteborg
2012-03-02
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administratör till Förvaltarenheten" (publicerad 2013-03-24) ⬅️
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs Stad, Social Resursförvaltning i Göteborg,
Kungsbacka,
Tjörn,
Orust eller i
hela Sverige Social resursförvaltning erbjuder göteborgarna många olika tjänster inom det sociala området. Det gör vi som ett stöd till stadsdelarna som har det yttersta ansvaret för sina invånare. Vi är drygt tusen anställda som arbetar med bland annat missbruk, hemlöshet, utsatta barn och familjer, fältarbete, funktionsnedsättning, verksamheter för integration och för flyktingboende, men också med strukturella frågor inriktade på ett socialt hållbart samhälle. Vid rekrytering beaktar vi mångfaldsperspektivet för att bidra till en bättre spegling av befolkningsstrukturen i Göteborg.
Publiceringsdatum2012-03-02ArbetsuppgifterEnheten för krav & bidrag är en servicefunktion som arbetar med att administrera vårdavgifter, förmedla bidrag och stoppa underhållsstöd rörande samhällsplacerade barn under 18 år. Vårt uppdrag inkluderar också att utreda föräldrarnas ekonomi och göra en bedömning om de klarar av att betala vårdavgift. Beslut om vårdavgift skall tas ut fattas lokalt i respektive SDF. Vi meddelar också Försäkringskassan att barnet är placerat utanför det egna hemmet och ställer om barnbidrag, förlängt barnbidrag och stoppar underhållsstöd.
Vi söker nu en administratör med erfarenhet av självständiga administrativa uppgifter.
Arbetsuppgifter: I verksamheten förekommer utredningsuppdrag. För att kunna fastställa en förälders betalningsförmåga behövs ibland informationsinhämtning från Försäkringskassa, Kronofogde, AFA, CSN och i förekommande fall även arbetsgivare. Arbetet innebär också att hålla sig à jour med de förändringar som sker inom den lagstiftning som reglerar vår verksamhet. Lagar och regelverk måste ständigt kontrolleras för att säkerställa att vår process med vårdavgifter är lagenlig.
Du förväntas att utifrån din kompetens ta ansvar för hur verksamheten utvecklas, planeras, prioriteras, målbeskrivs, följs upp och utvärderas.
Med detta följer ansvar för att bidra med att inhämta ny kompetens, att utveckla nya metoder, delge medarbetare ny kunskap.
Enheten ansvarar självständigt för att marknadsföra sina tjänster, vilket innebär att kunskaper i att informera krävs. Detta är nödvändigt för att kunna säkerställa att våra tjänster blir utnyttjade av våra uppdragsgivare (kunder).
KvalifikationerVi söker dig som är noggrann, systematisk och analytisk.
Du förutsätts bidra till utveckling av verksamhetens administrativa rutiner bl.a. genom utnyttjande av datorstöd.
Du har lägst kontorsutbildning på gymnasienivå med erfarenhet av administrativt arbete inom kommunen. Ekonomisk inriktning på gymnasienivå är meriterande för tjänsten.
Goda kunskaper inom de för verksamheten vanligaste förekommande IT-systemen
Webfaktura, Horisonten, Treserva, Västfolket, PC-Lev, GKR är en fördel.
Vi förutsätter att du kan Word och Excel och att du har goda kunskaper i ekonomi och redovisning. Du har lätt för att uttrycka tydligt i tal och skrift.
Arbetstider och omfattningDeltid. 50% Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2012-04-01 Snarast enligt överenskommelse
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-03-22
Ange följande referens när du ansöker: A259641
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSina Ahmadzadeh, 031-3679050,
sina.ahmadzadeh@socialresurs.goteborg.seFacklig kontaktLennart Cardehill, 031-3679051
FöretagGöteborgs stad, Social Resursförvaltning
AdressGöteborgs stad, Social Resursförvaltning
Jobbnummer 1174469
Observera att sista ansökningsdag har passerat.