Administratör till ekonomiavdelningen i Polismyndigheten
Polismyndigheten / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Polismyndigheten i Stockholm,
Solna,
Järfälla,
Södertälje,
Sigtuna eller i
hela Sverige Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Utgöra administrativt stöd till ledningen. Vara stöd till ledningen i olika frågor och ta fram och bereda underlag, boka större möten ta minnesanteckningar vid dessa och hålla i vissa möten tillsammans med ledningen.
• Ta hand om behovsanmälningar/funktionsbrevlådan. Ta emot och sortera in behovsanmälningar med lokalbehov från regionerna som kommer in till vår funktionsbrevlåda.
• Ansvara för projektportföljen. Uppdatera vår projektportfölj när nya uppdrag kommer in och när pågående uppdrag blir färdigställda samt gällande uppgifter runt projekten.
• Registrera avtal till ESV, Ekonomistyrningsverket. Skanna in och göra inrapportering om nya hyresavtal till ESV.
• Viss hyresadministration, uppdatera beslutsloggen och ansvara för dokumenthantering och struktur.
• Vara behjälplig i uppföljningsarbete.
• Viss personaladministration och administration kring behörigheter.
• Delta i arbetet med att ta fram nya och förbättra befintliga processer i strategigruppen.
• Vara spindeln i nätet och behjälplig överlag i olika frågor.
Vi söker dig som har:
• För funktionsområdet relevant erfarenhet och ev. utbildning.
MERITERANDE
Det är meriterande om du har:
• Erfarenhet av administrativt ledningsstöd.
PERSONLIGA EGENSKAPER
Vi söker dig som:
• Har god processförståelse och förmåga att förstå verksamhetens behov.
• Är serviceinriktad med god kommunikations och samarbetsförmåga.
• Är noggrann och strukturerad.
• Har en hög integritet och sekretessmedvetenhet.
Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet, säkerhetsprövning, med registerkontroll enligt säkerhetskyddslagen, kommer genomföras före anställningen.
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 29500 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på
www.polisen.se Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.
Enheten för lokalförsörjning ingår i Ekonomiavdelningen och ska säkerställa verksamhetsanpassade och kostnadseffektiva lokaler för Polismyndigheten. Enheten planerar och styr lokalbeståndet på kort och lång sikt genom hantering av uppsägningar, omförhandling och nytecknande av hyresavtal samt prioritering av större projekt och utvecklingsinsatser. Enheten genomför om-, till- och nybyggnationer, hanterar kravuppföljning av lokaler samt planerar och samordnar drift och underhåll i befintligt lokalbestånd. Enheten för löpande dialog med verksamheten för att förstå dess behov ur ett lokalperspektiv.
Lokalförsörjningsenheten är organiserad i två sektioner och sju grupper. Sektionen för Lokalplanering har ca 15 anställda indelade i två grupper. Vi söker nu en ny medarbetare till strategigruppen.
Varaktighet, arbetstid
Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader. Arbetsort: Placeringsort är Stockholm. Arbetstid: Flextid. Tillträde: Enligt överenskommelse Anställningen kräver svenskt medborgarskap.
Publiceringsdatum2017-09-01Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-09-08
Ange följande referens när du ansöker: Diarienr A394.203/2017.
KontaktSofia Ask
sofia.ask@polisen.seGöran Strömberg 010-56 302 49
FöretagPolismyndigheten
AdressPolismyndigheten
Box 12256
10226 Stockholm
KontorsadressPolhemsgatan 30
Jobbnummer 3675827
Observera att sista ansökningsdag har passerat.